Alla inlägg under maj 2007

Av Cameron - 30 maj 2007 20:44

Hej

 

Va ett tag sen nu men ni börjar väll bli vana :(. Sedan sist har mamma varit här och vi åkte ner till Falun. På fredagen åkte jag och martin och mamma till ”Lager 157” och handla lite kläder. På lördagen var de tävling nr:1 och som alltid i Falun var det mycket backar med på banan. Och det tillsammans med lite mekaniska problem och lite slarv ledde till att jag klev av efter dryga två varv. Så de var inte så mycket att glädjas över. Och efter att jag brutit åkte jag jag och mamma ”ner på byn” de resulterade i två par skor som var välbehövligt. I söndags gick det bättre, då var det tempo som gällde inte min starkaste sida, men men vad ska man göra:p. Jag blev tillslut 24de man på tiden ca 46min 30sek på tre mil. Blev nästan upp hunnen men jag lyckades hålla undan:).

Denna vecka har de inte hänt nå speciellt än men på fredag ska jag på bal och de ska bli skoj hoppas jag.

 

Ska försöka skriva lite oftare… Ha de bra/Marcus

Av Cameron - 21 maj 2007 11:04

Hej där ute…

 

Tänkte skriva en liten rapport över helgen som varit.

Lördagen bjöd inte på något fint väder till och börja med, men jag tänkte ut och gå en sväng eftersom att jag inte skulle träna, men när jag kommit utanför dörren började spöregna så jag bestämde mig för att gå ner till simhallen och plaska några längder. Men när jag kom ner dit tyckte Adrian (han jobbade) att jag skulle komma tillbaka när dom stängt och basta istället... Efter de for vi till brogrillen och träffade en kompis till Adrian från Sthlm, sen åkte vi upp till Söderåsen och kollade på tv en stund. Kvällen till ära spenderade jag i soffan och kollade på film.

På söndagen var de äntligen dags för träning igen, det blev lite senare än vanligt, men när jag väl kom ut var de ganska skönt trots att de blåste en hel del. De blev 3,5 timmar och 112 km tillslut, sista milen åkte jag med pyspunka men jag kom hem innan de var helt slut på luft.

Och när jag kom hem han jag inte in i duschen innan Robert ringde och frågade och jag skulle med och fiska. Så de fick bli en snabb dusch och sen iväg igen.

De va riktigt skönt och stå och fiska ett tag, har aldrig tänkt på hur de kan se ut bara 50 meter från vägen bara men vet vart man ska åka…

På kvällen satt jag, Robert och Emma och tittade på film och sen var de inte mer med den dagen, men jag är nöjd så de duger:p

 

Ha de gött/ Marucs

Av Cameron - 18 maj 2007 23:40

Hej hej

 

Tänkte skriva några rader innan de e dags att sova igen:) De har blivit en hel del av den varan dom senaste dagarna, förstår inte riktigt varför men jag har varit nästan konstant trött och blit trött direkt när jag använder kroppen… Kanske ska till och bli sjuk, men de känns inte som att jag är sjuk heller (förstår inte riktigt).

Var ute och tränade (rullade) med Adrians pappa igår runt Nås i ett ganska lugnt tempo, hans mål är att göra ”Klassikern” i år med. Men efteråt kände jag mig trött i benen, åkte samma runda själv förra helgen 20min snabbare och var bara lite tröttare. Allt kan ju inte stå rätt till då.

 

Idag har jag vilat; sov till tio, gick en sväng och handlade, tittade på Girot och sov en halv timme, jobbade mellan 17,00 och 20,20 och tittade på film uppe hos Adrian.

Inte en dag där de blev mycket gjort :p

Sen har jag inge mer och skriva om…

 

Sov gott/Marcus

...

Av Cameron - 16 maj 2007 13:00

Hej igen

 

Var ett tag sen sist (igen). Hade en hel del och göra förra veckan, då jag jobbade ute i Äppelbo varje dag och hade träning och Mitt vanliga jobb och sköta… Inte så mycket och skriva om men ganska tids krävande.

Helgen blev inte alls som jag tänkte mig heller, lite pga att Svenne Rubins spelade på flottaren och jag inte kom hem för än solen tittade upp, och lite pga motivationsbrist. Men ett litet pass på lördagen blev de i alla fall.

 

Ingen tävling i Uppsala som det var tänkt, de fanns ingen härifrån jag kunde åka med :(

Måndag och tisdag har lunkat på och inte bjudit på så mycket, tränade lite i går men inte som jag borde ha, efter som benen inte kändes som dom borde. Inte heller i dag kändes de nå vidare så det blev bara en timmes träning. Ska ner till skolan och prata med LÅ och se om han har några idéer om vad som kan vara fel.

  

Ha de…/Marcus

Av Cameron - 8 maj 2007 08:52

Go’ förmiddag

 

Har inte skrivit på ett tag nu, men de har inte funnits så mycket att skriva om… Men nu kommer en summering av förra veckan.

I tränings synpunkt var de den sämsta veckan på mycket länge med bara två pass, ett på 1,5 timmar på torsdagen och ett längre på söndagen då jag lyckades skrapa ihop 120km på 3tim 50 min. De kändes ändå ganska bra, vet inte om de var så bra bara..

Att de inte blev mer träning beror på att all motivation var som bort blåst, även på söndagen då jag fick tvinga mig ut på cykeln, vad detta beror på vet jag inte riktigt.

Jag jobbade då de var tävling ute i Snöån, å de var riktigt surt att man inte kunde vara med för de brukar vara kul:(

På lördagen skulle jag hjälpa Adrian med hans tävlingspremiär och lyckades med de på morgonen, men sen blev jag måldomare innan jag fick tid och säga nej. Och de var inte de jag hade tänkt göra resten av tävlingen…

Igår var jag ute i Äppelbo igen och hjälpte Tompa med hans härbre, Dennis hjälpte också till eftersom Tompa inte kunde använda sin axel pga inflammation i den samma. Och de var ett test av tålamod då jag och Dennis är so olika varandra man kan komma(om vi ska vara diplomatiska). Men de gick vägen och jag kom tillbaka halv fyra så jag fick skynda mig att duscha, äta och fara ner till ica och vara där till fyra. Sen hände inte nå mer igår.

 

Simma lugnt/Marcus

Av Cameron - 1 maj 2007 20:45

Hej igen

 

Hoppas att ni haft en lika kul helg som jag… Tyvärr så åkte jag ett dåligt tempolopp som gjorde de omöjligt att ta en bra plats totalt, men jag är ganska nöjd med att ha med mig en andra plats från Gp´t. De va ett bra kvitto på att jag inte e helt kass på och spurta :)

 

Och tack vare valborgs afton har jag inte behövt jobba på 5 dagar, och de e såååå skönt!!!!

Spenderade för övrigt valborgs natten i Floda som chaufför till en bunt ridtjejer med dålig framförhållning… Men vad ska man göra, de va bättre än och sitta hemma… Så idag har känts lite som en mellan dag pga den ganska korta natten. Men man e väll tillbaka i gängorna imorgon…

 

Ha de gött/marcus

Ovido - Quiz & Flashcards