Alla inlägg under april 2010

Av Cameron - 25 april 2010 07:49

Tjenare


Nu är en underbar vecka i Hemavan slut, en bättre skid semester kan man nog inte önska sig.

Vi hade:

Sol från en blå himmel utan några moln fem av sex dagar.

Hade man otur var man inte själv i backen, och den längsta liftkön var man tvungen och vänta i 2 minuter (vilktet bara hände en handfull gånger).

Och det fanns mmassor med snö kvar i backarna nästan hela veckan, dom sista två dagarna tittade lite bruna fläckar fram på sina ställen i ett par av pisterna.


Allt detta resulterade i en av dom bästa skidsemestrarna i mitt minne och att jag nu ser ut som en tvättbjörn/uggla i ansiktet. (Bilder kommer...)

Men för tillfället sitter jag i Vansbro, jag tog tillfället att hälsa på Adrian och Mia när vi hade vägarna förbi på vägen hem. Hit kom jag i natt och vänliga som dom är hade dom lagt ut nyckeln till mig så jag kunde smyga in utan och väcka hela huset (hoppas jag i alla fall).

Anledningen till att jag kom fram mitt i natten var att till skilnad från när vi åkte upp, kördes hela sträckan i "ett svep" med start vid lite efter fyra från Hemavan, vilket gjorde att med gemensamma krafter hölls bilen rulladen ganska non-stop fram till säffle troligtvis med bara några få stopp för mat och förar byten. Det var inte så hemskt som det kanske låter, och man kommer ju fram snabbare än om man ska stanna och sova så jag tycker att det var värt att spendera en natt i bilen för att komma fram snabbare.

Dom närmaste dagarna har jag för avsikt och vara här och hälsa på ett par dagar för att sen åka över till Falun och hälsa på min äldrebror och hans flickvän en dag eller två och sen återvända till verkligheten i Säffle med allt vad det innebär.


Så nu sitter jag och väntar på att herr hörnqvist (Mia är och jobbar) ska vakna eller att klocka ska bli så dax att man kan hjälpa till med det.

Kanske har vaknar om jag går och gör lite frukost...


Ha de fint allesamman/ Marcus

Av Cameron - 14 april 2010 20:09

Hej hej, hallå


Nu så ska jag uppdatera er lite på vad som händer i mitt liv igen. Tyvärr så är det inte så mycket stora nyheter, men några saker har jag hunnit med sen sist…

Högskoleprovet är en av dom sakerna, men det gick inte som jag ville. Så det blir nog inget pluggande till brand men i höst heller, kanske kommer på någon annan liten kurs som jag kan läsa på distans kanske.

Jag har insett att mina löparskor inte är så bra att gå långpromenader i, för då får jag skavsår och kan inte göra om det på några dagar :/ så jag funderar på och kanske investera i ett par skor jag kan ut och gå i utan att få skavsår…

Jag har varit på McDonalds och ringt till McDonalds och jobb men dom har inte hört av sig än… dom kanske inte vill ha mig där :s

Och så har jag jobbat två dagar på Knusesunds Herrgård med lite allt möjligt vårpyssel rensa hängrännor från löv, skotta ut dom sista snödrivorna i solen, klippa av grenar som knäckts av snön osv.

Jag har köpt en minidator. Och lämnat tillbaka den igen. För jag blev så besviken på den när jag packade upp den igår och såg att batteriet inte alls passade/såg ut som jag hade förväntat mig. Utan det stack ut på undersidan så att datorn blev lite L formad, och det gick inte och se på det visnings exemplar som stod ute i affären eftersom batteriet inte satt i på den. Alltså var den inte alls lika smidig och behändig att ha med sig längre. Så det hela resulterade i att den blev tillbaka lämnad idag och jag fick mina pengar tillbaka.


Och nu på lördag åker vi till Östersund för att sen åka vidare till Hemavan på söndag och ha en veckas skidsemester. Visst jag förtjänar nog inte en veckas semester efter att ha jobbat fyra dagar, men det struntar jag i… jag tänker njuta till fullo av det. Det e i alla fall två hela vintrar sen jag åkte skidor nu så jag hoppas att jag inte ramlar och bryter benet första dagen, för då skulle jag nog bli riktigt jäkla sne på mig själv…


Så det ska nog vara det mesta av det som har hänt, visst händer det mycket mer än så här. Men det e alla små saker som händer varje dag som jag inte orkar skriva om just nu. Det kommer kanske med en annan gång.



Ha de fint/ Marcus

Av Cameron - 9 april 2010 19:11

Hallå


Nu så har tiden gått så där som den har för vana att göra och jag känner att jag borde skriva lite igen.

Den större delen av förra veckan gick åt till att försöka plugga på högskoleprovet och ta hand om Fabbis. Jag lyckades träna lite också, men det har inte blivit så många högintensiva pass ännu. Ett till antalet, men det var desto mer intensivt, 25 minuters löprunda med ca 170 i snittpuls och 206 som högsta upp mätta notering.

Påskhelgen var en lugn helg, vi spenderade långfredagen hos ”mormor” Mela där vi fick traditionell påskmat, påskafton hade familjen Linelius-Ljungman blivit inbjudna till ett par bekanta på middag så jag och Amanda följde med och åt lite mer påskmat och umgicks lite. Sen på söndagen stuvade Britt-Marie, Mela, Amanda och jag in oss i bilen halv åtta och åkte till Örebro för att vara med på gudstjänsten där Amandas moster blev utläst ur kyrkan. Sen var vi kvar och fikade och åt lunch med släkten på den sidan av familjen. Sen var det åter färd till Säffle en lite sväng till Fabienne på kvällen.

Denna veckan har det inte blivit mycket vettigt gjort känns det som, vi var till ATG i Karlstad och fick pålle frisk förklarad i benet som har haft karpalleds inflammation. Men snoret är inte borta än… så vi får fortsätta och gå med henne några dagar till.

Och så hände det en ”kul” grej, när Amanda tog ut Fabienne ur boxen för att gå tio meter bort till ”gamla stallet” så passade hon på och smita. Men efter en lite men intensiv jakt i en hage, runt ett stall och genom världens snö driva var hon åter under kontroll och kunde få på sig sina nya skor som var anledningen att hon skulle till ”gamla stallet” från början.

Resten av dagen var tanken att vi skulle panik plugga, men det blev inte riktigt som vi planerade. Istället har vi gjort ingenting, tror jag i alla fall. Vi har lagat rotmos, ätit rotmos och kollat på Lyx Fällan, städat köket efter rotmos lagningen, provianterat inför provet imorgon och varit ute på en promenad.



Nu ska vi nog fortsätta och inte göra så mycket tror jag, det känns inte som att det kommer gå ens om jag försöker. Så då är det bättre och inte försöka så slipper man misslyckas :P


Ha de gött/Marcus

Ovido - Quiz & Flashcards