Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

Tillbaka på internet

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,


Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller?

Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag vet inte... Vi läser nämligen två kurser samtidigt och jag kommer inte ihåg namnen på dom heller. Men vi har fått göra mer praktiska övningar sen vi avslutade introduktions kursen. Vi har bland annat fått skruva med "luftpaketen"(andnings mask, tuber och regulator) och så kommer ett praktiskt prov som ska genomföras i totalt mörker på tisdag. Så på fredag när vi har lite dödtid mellan ett par lektioner ska jag gå och öva på dom olika delarna ås att allt sitter som det ska nästa vecka.

Vi har även fått öva på att spänna fast varandra på spineboards och göra utlyft ur ett bilsäte med en spineboard. Utöver det ha vi gjort massa andra saker också som jag inte orkar skriva om.

Men en ska till ska jag skriv om, och den är vattenlivräddnings lektionen vi hade igår. Vi var på högevallsbadet i stan där våra lärare ville kolla våran vattenvana, och på vilket bättre sätt att göra detta än att trötta ut oss så mycket som möjligt... i vattnet?

Så vi hade ett fyspass i vattnet, tyvärr så var det väldigt fullt i simhallen så vi kunde inte vara i vattnet hela tiden men när vi inte kunde vara i vattnet gjorde vi armhävningar, sittupps, knäböj, gå skottkärra och så vidare tills vi fick plats i poolen igen. Så vi blev ordentligt trötta tillslut och jag var helt matt i kroppen hela dagen efter det.


Så nu har det blivit en liten uppdatering om vad vi har gjort den senaste tiden ute på Revingehed. 


Ha de bra/Marcus

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Av Cameron - 8 september 2010 17:23

Hej hej,   Det gick inte så länge med att jag skulle blogga lite oftare... men i mitt försvar måste jag säga att jag faktiskt har haft ganska mycket för mig på sen jag skrev sist. Vi var ju på besiktning av lägenheten i tisdags förra veckan, oc...

Ovido - Quiz & Flashcards