Alla inlägg under augusti 2008

Av Cameron - 27 augusti 2008 00:56

Hej allesamman   

Och där fick såg vi hur länge jag kunde hålla mig till och uppdatera på tisdagar. Inte riktigt som jag tänkte mig förra veckan, men vad kan jag säga… inte så mycket antar jag.

Men nu sitter jag i alla fall här och skriver och försöker få mitt liv och verka spännande:p

Så nu ska vi se…

Jag lyckades komma med på kvälls nyheterna i onsdags efter jag hade varit och hämtat Ann-Marie och Caroline på flygplatsen. Och jag visste inte ens om det för än jag såg det själv på kvällen. Men så här gick det till: Caroline ville in och se hur natt klubben såg ut innan dom åkte hem till Tyskland, och det var den basta dagen till det. Och just i onsdags var det ett stort jippo i stan ”boobs on bikes” och från vilken gata om inte lilla cross st skulle den stora paraden dra igång (Sharon och Rods klubb ligger mitt på cross Street) sa när vi kom dit försökte vi ta och bort till där klubben ligger, och på vägen vandrar jag in i bakgrunden av en intervju och sa var jag med på nyheterna;)

Och i torsdags lyckades jag bli sjuk igen, och i skrivande stund håller jag på och bli av med denna tråkiga förkylning och har gjort mig lite mindre än 100 % senaste fem, fem och en halv dagarna. I lördags och söndags var jag riktigt dålig och orkade knappt hålla koll på lilleman. (Nu tror säkert vissa av er där ute att: det var väl inte så illa om han kunde göra det. Men jag lovar att ni skulle inte säga så om ni fick en sån förkylning) Så den enda träningen jag gjorde förra veckan var ett gym pass på måndagen och ett sim pass på tisdagen.  Men tills på fredag tror jag att jag kan va tillbaka och köra ett lugnare pass igen.

Men förkylning eller inte så fick jag lov och köra till flygplatsen en gång till, men det borde vara den sista gången på ett tag. För denna gången var hela familjen dit och lämnade Ann-Marie och Caroline till flyget tillbaka till Tyskland. Och efter det var det en lugn dag med ganska mycket tv tittande…

Och en till sak lär jag skriva om. Som grundar sig i att jag inte alltid håller sten koll på min grejor… Men jag lyckades och slarva bort min USB kabel till min lilla Ipod shuffle , men det var inget större problem för jag hade sett en appel affär i Albany mall. Så i måndags åket jag dit och köpte mig en ny… för nästan 300:- !!!

Vilket jävla svin pris… så håll reda på era usb kablar och dylikt, dom kan va dyra och ersätta.

 

Så nu tror jag att jag fick med allt… om jag glömt något kan ni ju skriva en kommentar :p

 

Ha de Fint/ Marcus

Av Cameron - 18 augusti 2008 00:22

Hej igen,

 

Idag e det fyra månader sen jag klev på flyget på Kastrup. Tänkte bara säga det…

 

Så har det blivit tisdag igen och efter en veckas semester från skrivandet ska jag försöka och hålla det till veckoliga uppdateringar…

Om sanningen ska fram har det varit ganska mycket jobb :s, och det kanske inte e det roligaste och läsa om.

Förutom jobbandet så var jag upp klockan fem förra tisdagen för och köra Ann-Marie och hennes kompis Caroline (som kom hit från Tyskland i måndags förra veckan) till flygplatsen. Och imorgon så blir det nog jag som får lov och åka och hämta dom igen…

Men efter att jag hade varit och lämnat dom på flygplatsen så invigde jag mitt nya gymkort med ett simpass, och det kändes att jag inte har simmat på ett tag… Och tillsammans cyklingen på måndagen kände jag mig ganska mig ganska duktig, men sen lyckades jag och vilja lite för mycket på torsdagen när jag va på gymmet, och hade träningsverk till i söndags vilken inte var riktigt vad jag hade planerat :s. Men nu e den försvunnen och idag tror jag att det e dags för ett nytt försök.

Utöver det så var vi (en bunt av Au Pairerna) och firade av Fredrik i fredags kväll. Han har bytt familj och åkte till Queenstown på sydön i söndags. De va en ganska kul kväll men jag fick sota för att jag var uppe så sent i lördags, och för och göra saken värre så var lilleman sjuk och då faller hela Sharons värld samman och jag får lite mer och göra…

I söndags så lyckades jag paja en backspegel på Sharons bil när jag och karl skulle ner till videobutiken vilket inte var så skoj… men det var det mest spännande på hela dagen…

Men på kvällen satt jag och kollade på OS i bubbelpoolen.

Och igår var jag och simmade igen, och sen var jag upp till longbay lite senare på dagen…

Dagen har jag inte hunnit med så mycket än förutom och äta frukost och skriva några rader till er…

 

Ha det fint där ute/ Marcus

Av Cameron - 5 augusti 2008 10:22

Hej där ute 

Och så e det tillbaka till tisdags uppdateringar… Mest tackvare Rod som av ren händelse sa ordet blogg och så kom jag ihåg…

 

Vi kan ta det i kronologisk ordning för enkelhetens skull.

I fredags var jag fortfarande inte helt tillbaka till fullo men nästintill, och det hände inte så mycket heller. De roligaste som hände var och titta på sagan om ringen med Ann-Marie efter lilleman hade blivit omstoppad och nattad. Och det ledde till att jag var uppe alldeles för länge i fredags…

Vilken med förde att jag var lite trött på lördagen, men det var en ganska lugn dag som tur var. Sharon och Rod hade kommit hem någon gång på morgon kvisten, så det blev bara film på förmiddagen och efter att jag och Ann-Marie flydde från film tittandet med ursäkten att vi kunde hämta tvätten… Nar vi kom hem så ville Rod och Sharon sova en sväng, så efter 10 minuters skrikande och bråkande fick vi in karl i bilen och for ner till köpcentret och skaffade oss lunch och Karl lekte i inomhus lekparken… sen hade vi tänkt och åka och bowla, men det var fullt och vi åket för och leta efter ”lollipops” men vi gick bet på det. Men på vägen hem hittade vi en rugby match i regnet och kolla på, men efter 10, 15 minuter blev det lite för kallt och vi åkte hem igen. På kvällen var fick jag ett telefon samtal hemifrån och jag pratade med familjen och kollade på All Blacks mot Wallibys och denna gången vann Nya Zeeland och alla var nöjda och glada igen…

Söndagen var också ganska lugn med ett besök i en park och resten av dagen var inte så kul. Men på kvällen försöka gå på bio och se The dark knight. Men efter en miss av mig så gick inte den sena föreställningen. Och vi fick inte se någon bio, men vi spelade ett par omgångar biljard istället.

Måndagen var ganska trevlig faktiskt, de började med att jag ville åka ner till gymmet vid köpcentret och lösa in mitt present kort som jag fick i födelsedags present. Men varken jag eller Ann-Marie ville åka hem just då, så vi åket till St:helliers och gick en bit längs stranden innan vi valde ett ställe och äta lunch på. Och sen hittade vi ett ställe som hade Mövenpick glass, så vi åt efterrätt där innan vi åkte hem. Och på kvällen tog vi revansch på Batman, och lyckades. Och det var en riktigt bra film till alla er som inte har sett den än, tycker jag att ni ska överväga det…

Och dagen har gått åt till och inte göra någonting. Har egentligen bara läst och tvättat lite…

 

Så där, nu vet ni…

Ha de fint/ Marcus

Ovido - Quiz & Flashcards