Direktlänk till inlägg 17 maj 2010

Jobb och KornÖ

Av Cameron - 17 maj 2010 22:53

Hej hej


Nu så har jag kommit mig för att sätta mig och skriva lite igen. Det har ju gått en tid sen sist men jag tycker att jag har haft ganska giltigt förfall. Jag skyller på jobb och brist på Internet uppkoppling när jag inte jobbat.


Så här e vad jag har hittat på:

Jag har jobbat på Sund med diverse små fix och så har jag skrapat färg i två dagar och dragit på mig en öm axel som nästan hunnit repa sig nu.

Så har jag och Amanda varit på Stora Korn Ö mellan torsdag och söndag förra veckan. Något som var en helt ny upplevelse för mig men något som Amanda har stor rutin på. Vi ska nämligen vara ledare på ett seglings och frilufts läger i slutet på juli. Så mellan torsdag vid lunchtid fram till söndag eftermiddag var vi där och hjälpte till att fixa med allt som måste förberedas med båtar och utrustning och planering. Så fick jag träffa massa nya människor som kommer att vara ledare på olika läger under hela sommaren.

Så i söndags eftermiddag när vi kom tillbaka in till Lysekil klev jag ombord på en buss till Göteborg och sen där ifrån tog jag ett tåg ner till Lund där jag i skrivand stund befinner mig. Idag har jag inte gjort jätte mycket, men jag har varit ute på en liten löp runda, jag tänkte ut och promenera men så blev jag lite spring sugen. Så det blev lite löp intervaller av varierande längd.

Det e vad jag har haft för mig den senaste tiden.

Dom närmaste dagarna ska jag vara här i Lund, till på torsdag då det e tanken att jag ska åka upp till Säffle via Jönköping och hälsa på David på över lunch.


Så, det blev inte så mycket den här gången. Det kanske blir mer vid et senare tillfälle.


Ha de gött /Marcus

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards