Direktlänk till inlägg 14 september 2010

Mitt i veckan bloggande

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare 


Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser... 

Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova.

Men när vi gjorde det märket vi att det var lite väl mycket hundhår och grus i ena hörnet nere vid fotändan på sängen, vilket vi kom fram till att Essie måste ha legat och myst i våran säng medan vi var borta. Och det vet hon mycket väl att hon inte får, men efter som vi inte kom på henne med det när hon gjorde det kunde vi inte göra så mycket åt det förutom att sopa bort det och sova.

Söndagen gick lite i ett efter att vi promenerade bort med Essie till Lovisastigen och lånade Mammas och Pappas bil för att åka in till netonnets lagershop i Malmö och vidare till IKEA för att köpa några grejor till som vi kommit på att vi inte hade och behövde. Men det slutade med att vi kom ut med mycket mer än vi planerade, men saker som vi kom fram till att vi skulle ha nytta av. 

Sen åkte vi hem och lagade lite mat innan vi fick skynda oss iväg för att hinna ner till bion för att träffa Pappa som hade bjudit med oss att se "The American". Som visade sig vara en väldigt "mörk" film om en man som gör sitt sista jobb (ett specialbyggt vapen till någon form av lönnmord). 

En lite udda film som jag inte riktigt förstod mig på... men men så kan det vara ibland.

Så igår var det tillbaka till skolan för att på börja den andra veckan av Skydd mot olyckor. Vi hade en introduktion till, denna gången i krishantering som jag kan tycka verkar som ett ganska viktigt ämne för en blivande brandman. Det är ju bland annat  människor som får sina liv raserade av brand eller som sitter fast i en bil som har krockat som brandmän möter i sitt arbete. 

Sen fick vi en genomgång av internet sidan (fronter) som vi kommer att jobba mycket med under dom nästa två åren.

Dagen spenderades med en lektion i mångfald och jämställdhet, vilket tyvärr inte gav så mycket men det behövdes säkert sägas... Efter lunch fick vi vår andra introduktion för veckan, denna gången var det i Hälsa och Livsstil vilket inte heller gav så mycket. Men nu har vi fått reda på lite mer om vad vi kommer att få för utbildning inom träningslära, kost och arbetsmiljö och hur det kommer att vara upplagt plus att vi fick vet lite om vad vissa brandstationer har för anställnings krav på nya brandmän. 


Så kom äntligen eftermiddagen på riktigt och vi fick sluta :P Min sammåknings grupp hade bestämt oss för att åka via Skrylle och springa på vägen hem så vi gick och bytte om och sen for vi. 

Jag sprang en kilometers varvet och gjorde armhävningar och sittupps efter varje varv. Jag kom nästan tre hela varv innan jag fick lov att år en liten bit för benen lydde inte längre, sen tvingade jag mig igenom ett varv till men fick gå en liten bit även på det varvet. Sen var det stretching för att försöka tänja ut mina stackars vader som rullade upp och satte sig en liten bit under knävecket på förstavarvet. 

Väl hemma hade Amanda lagat mat och gett sig iväg på sin träning innan jag kommit hem, så jag har duschat, ätit och suttit vid datorn fram till nu och gjort grejor som har släpat efter lite och sånt som man bara vill göra.


Så där, hoppas ni uppskattade mitt infall att skriva lite mitt i veckan :p

Ha de fint /Marcus 

 
 
Ingen bild

Lisa

15 september 2010 09:05

Det är klart att ditt inlägg är uppskattat, även om du skrivit nyligen - det händer ju massor i ditt liv just nu.
Det är alltid lika spännande att läsa dina inlägg eftersom du alltsom oftast skriver egna tankar o funderingar om det som händer o det du gör. Den här gången tycker jag det var intressant med dina reflektioner angående mångfald/jämställdhet och hälsa/livsstil. Du tyckte inte det gav så mycket och det förstår jag - det är ju för att dessa ämnen är självklara för dig, men det är det ju inte för alla människor. Vi har alla olika perspektiv här i världen.
Du måste ha pinat dig igenom löpningen i Skrylle, med vadmusklerna i knävecken. Hur står det till m träningsvärken?
Fortsätt skriva ofta - det är alltid lika uppskattat (även om vi numera bor i samma stad) KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Av Cameron - 8 september 2010 17:23

Hej hej,   Det gick inte så länge med att jag skulle blogga lite oftare... men i mitt försvar måste jag säga att jag faktiskt har haft ganska mycket för mig på sen jag skrev sist. Vi var ju på besiktning av lägenheten i tisdags förra veckan, oc...

Ovido - Quiz & Flashcards