Direktlänk till inlägg 8 september 2010

Tillbaka i gamla vanor?

Av Cameron - 8 september 2010 17:23

Hej hej,


Det gick inte så länge med att jag skulle blogga lite oftare... men i mitt försvar måste jag säga att jag faktiskt har haft ganska mycket för mig på sen jag skrev sist.

Vi var ju på besiktning av lägenheten i tisdags förra veckan, och den gick bra tyckte vi. Vi kollade på allt vi hade tänkt på och fick besiktnings killen att skriva upp det vi ville. Sen började vi flytta grejor, och slutade lagom tills det var dags att gå och sova. Dagen där på åkte vi till IKEA och handlade massa don som vi kommit fram till att vi behövde, sen så åkte vi hem och byggde ihop ett par hyllor som vi inhandlat och packade upp våra nya fina tallrikar och diskade som innan dom fick komma in i skåpet. Vi åt våran första måltid i lägenheten fram vi klockan halv tio på kvällen, och nej den var inte hemlagad utan den kom från McDonalds, sen så var det lite fix kvar till innan vi tillslut kom så långt att vi hade ro att sova.


MEN, när jag stod och borstade tänderna såg jag kranen till tvättmaskinen och bestämde mig för att se om den fungerade... det gjorde den inte, den satt fast. Och i mitt trötta tillstånd tänkte jag inte så långt utan vred lite mer och sen lite till och så helt plötsligt började det spruta vatten ur gängorna som kranen satt fast i rören med. Jag började skruva på den för att få på den igen och ropade på Amanda som kom och undrade vad jag höll på med egentligen, under tiden fortsatte jag att skruva och det resulterade i att jag fick hela kranen i handen och vattnet sprutade ut ur röret som om det hade betalt för det...

Amanda hade i alla fall sinnesnärvaro att lyfta ur den nya hyllan med allt toapapper på... sen var det ingen ordning någonstans vi vred på kranarna under diskhon och vi ringde mamma osv... Innan vi tillslut hittade vart man kunde stänga av vattnet under handfatet i badrummet. Då stod det nästan en centimeter vatten på golvet i badrummet trots att det runnit ner i duschen, med det höll sig inne på badrummet och vi kunde använda våran nya lilla gummiskrapa för att skrapa ner vattnet i duschen. Sen skrattade vi lite åt alltihop och gick och la oss och somnade rätt så fort.


Helgen som gick hade vi inflyttnings fest för lite kompisar mest KornÖ kompisar för alla dom andra uteblev tyvärr av olika anledningar. Men vi hade skoj hela fredagsnatten och sen så hade vi en behagligt lugn lördag med rundvandring på stan.


Så nu måst jag vidare... men jag ska försöka att skriva om min första vecka i skolan innan jag på börjar den andra.


Så ha de så bra där ute/Marcus

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards