Alla inlägg under oktober 2008

Av Cameron - 28 oktober 2008 06:38

Hej allihop där ute 

Och nu har jag varit har längre än vad jag har kvar… vet inte om det e så mycket och fundera över när det bara slår på en vecka men de e väll lite en mental tröskel i alla fall.

 

Och så till veckans händelser… tro det eller ej de har hänt lite sen sist.

För jag fick min lediga fredag (jag får en i månaden) i fredags, och lilleman åkte till mormor. Så jag fick till och med lördag fram till klockan två, och det va min första lördag ledig sen jag kom hit. Gissa om de var skönt och sova på lördag morgonen.

Men innan lördag morgon va det fredag kväll, och jag var och bowlade med en hel bunt av dom andra svenska Au Pairerna och Josh, min nya Kiwi kompis (han är tillsammans med en av Au Pairerna). När jag väll kom dit, för jag kollade på google så fick jag en adress så jag åkte dit. Men det var inte där… de va på samma adress men i en annan stadsdel. Men jag hittade rätt till slut och hade kul trotts att jag blev tvåa båda omgångarna.

Och lördagen var lugn, fram till klockan två köpte jag en bok och tog en fika. Sen så kollade jag och lilleman på filmen jag gav honom i födelsedags present. Och sen va det dags for kvälls rutinen med kvällsmat och dusch och sen i säng. Och resten av kvällen tittade jag på tv och pratade med föräldrar och bröder.

 

Och söndag va den ”stora” dagen, för jag fick en inbjudan till Labourday BBQ hos Josh när vi va och bowlade och att åka och surfa på måndagen. Men först skulle jag jobba, de var en vanlig arbetsdag. Fram till halv sex när jag packade ihop mig och for iväg. Och jag åkte inte ens fel… vilket e lite av min specialitet annars.

Och väl där så provade jag på lite lacrosse, med Josh och en av hans kompisar, och de va inte helt enkelt men kul.

Sen grillades det och så åt vi och sen va de diverse spontana aktiviteter, och tillslut så ”rullade” jag, Emmelie, Li och Nathalie Joshs bil i toa papper. Jag e inte helt säker på att jag va med på det, men det finns uppenbarligen bildbevis. Efter det gick jag och la mig på bädd soffan och somnade ganska fort.

Måndagen var lite slö till och börja med, och vi kom iväg och surfade runt tolvtiden och sen tog det ca en timme till och ta sig till Piha, och det var inte den bästa vägen och åka dagen efter en Labourday BBQ. Men de va kul och surfa lite, för jag va lite för trött att paddla ut så många gånger. Men jag lyckades ta mig upp på en bra våg i alla fall och det e en härlig känsla när man väl står där.

Och när vi kom tillbaka så var det dags och dra sig hemåt igen.

Idag har känts lite som dagen efter…

Jag har sovit ikapp lite, tittat på korten från söndagen och varit på gymmet. För jag kände mig lite tanig efter och ha sett ett av korten (gissa vilket :p) och efter det kändes det lite bättre. Och sen så gick jag hem och det e allt jag har gjort idag…

 

Och det e allt för denhär gången.

Ha det bra/ Marcus

Av Cameron - 21 oktober 2008 01:33

Tjenar 

Ska bara passa på och säga att nu har jag varit har i sex månader. Och de betyder att jag har sex månader kvar och att jag är halvvägs. Vet inte riktigt vad jag tycker om det… vet inte riktigt vad jag ska tycka: att det e jätte länge kvar, eller att jag lägga på en rämm och göra allt jag vill ha gjort.

Men jag ska fundera lite på de, så kanske jag kan berätta vad jag har kommer fram till (när jag kommer fram till det :s)

 

Annars har det varit tillbaka till den vanliga rutinen sen jag kom hem för en vecka sen. Och de jag har funderat mest på är när jag ska iväg igen och vart.

Har hänt ett par roliga grejer senaste dagarna i alla fall, i söndags var jag till missionbay (ligger nere i stan) och spelade kubb med en bunt av dom andra svenska au pairerna, men jag kunde inte stanna så länge för jag va tvungen och åka hem och jobba. Men när jag kom hem igen så var det ingen hemma, så jag hade ju lika gärna kunnat stanna lite till. Gissa om jag va irriterad när jag kom fram till det. Speciellt eftersom att Rod och Sharon inte ville ge mig ledigt ifrån början, men det var kul och få komma iväg en stund.

Och så va jag på bio på senare på kvällen och såg Body Of Lies, som jag kan rekommendera till alla som vill gå och kolla på bio.

Och i går va jag ner till Glenfield Mall och letade efter en present till lilleman som fyller fem idag, och jag köpte en dvd, Land Before Time, nummer???

Så tänkte jag att jag skulle ut och springa en vända igår kväll för jag har varit dålig med träningen sista tiden. Och de va riktigt skönt första 5 minuterna, sen började det kännas som att jag hade en liten sten i skon, och lite senare stannade jag och kollade men hittade inget… så jag fortsatte och tyckte ”va inte en sån mes…”. Men efter knappa 20 minuter fick jag lov och stanna och ta av mig skor och strumpor och gå hem, för vid det laget kunde jag inte springa längre. Och när jag kom hem och kunde se ordentligt (de va mörkt ute) uppenbarade sig en blåsa i hålfoten, så nu springer jag nog inte på några dagar :s

 

Idag har jag bara suttit har och kollat på tv och surfat lite på datorn, (inte på riktigt :( ) och skrivit dehär såklart.

Så nu vet ni vad jag har gjort sista dagarna,

Ha de fint där ute/ Marcus

Av Cameron - 15 oktober 2008 09:48

Hej igen 


Har haft en av mina svackor på skrivande fronten, men nu e jag tillbaka igen. Och jag har något roligt och berätta om till och med :) Jag har nämligen varit på min första ”road trip” måndag och tisdag.


Jag har varit i Raglan och surfat och jag ska definitivt åka tillbaka dit igen, för som in kan se på bilderna var de fint där nere och vågorna va riktigt bra, speciellt på tisdag morgonen medans det var högvatten sen vart det lite svårare och jag kom inte upp på så många vågor.

Men de började på lördagen när jag satt och kollade på lite nya ställen och åka och surfa och jag hittade Raglan, ett litet ställe ca 20 mil söder om Auckland.

Och på måndagen när jag kollade på surf rapporten så var det nära nog perfekta förhållanden. Så sagt och gjort, jag packade ihop lite grejer för en övernattning och massa surfande, skrev ner ett par nummer till backpacker ställen, stuvade in allt i bilen och åket iväg. Två timmar och några minuter senare hade jag krånglat mig i våtdräkten och kammat vaxet och va på väg ner till vattnet. Och en timme eller så senare va jag nar jag blivit riktigt trött i armarna så jag satte mig ner och ringde till ett av backpacker ställena och fick en säng på första stället jag ringde. Och efter en vända i vågorna va de dags och packa ihop för dagen. Och jag åkte på fel håll till och börja med men hittade det tillslut. Och det låg inte långt ifrån stranden och med fin utsikt över den samma. Och när nyckeln va hämtad och grejerna i stugan (som jag delade med en kille på 28 från tyskland) tog jag bilen in till Raglan och skaffade mig frukost till morgonen, några Corona till kvällen (för jag hade fått in inbjudan av min nya rumskompis och ta en öl senare) och sen gick jag och skaffade mig en Nya Zeelensk pizza. Som inte e världskänd av en bra anledning, dom e inte så mycket och hänga i julegranen. Men den gjorde sitt jobb och jag blev mätt och sen for jag tillbaka mot ”hemåt” och på vägen stannade jag och tog kort på solnedgången. Och väl tillbaka vilade jag lite och sen gick jag och Andreas (som min rumskompis hette) in till allmän rummet och tog vars en öl och pratade till klockan var ca tio och sen va de dags och dra sig mot sängen.  Igår kravlade jag mig av sängen vid halv nio tiden och drog på mig kläderna och smög mig ut ur stugan sa tyst jag kunde för Andreas sov och fixade mig några frukost mackor och gick ut och satte mig och åt och ett en liten stund senare kom det ut någon ut och satte sig  vid samma bord. Vi satt oh pratade en stund, och en stund kom någon till (båda tjejer av någon anledning var dom flesta som bodde där va tjejer) och det visade sig att hon var ifrån Sverige. Så vi pratade en stund till och ätit färdigt packade jag ihop och checkade ut och sa hejdå till alla. Och for ner till stranden och slängde mig i vattnet och fick för mig och paddla ut till dom riktiga vågorna, vilket var lättare sagt än gjort. Men jag tog mig dit och sen vilade jag en stund innan ”the sett came in” och jag lyckades fånga mig min första riktiga våg vilket var en riktigt häftig känsla. Och jag lyckade med ett par till innan jag tog mig in till stranden och vilade en stund. Och nar jag väl tog mig ut igen var tidvattnet på väg ut, och det blev bara en riktig våg till.

Resten av dagen fram till fyra gick jag en sväng på stranden och låg och solade en liten stund, innan det var dags och dra sig hemåt via Burger King i Hamilton.  


Resten jag av tiden jag har missat hoppar vi över för det har inte hänt något och skriva om. Bara vanliga arbetsdagar och dom brukar ju inte vara så spännande…

Ha de bra allesamman/ Marcus

Av Cameron - 1 oktober 2008 09:13

Hej hej, 

Så lyckades tisdagen springa ifrån mig igen, men jag skriver lite nu istället…

 

Förra veckan var en ganska normal vecka, förutom på fredagen som inte var som den brukar alls. För jag fick fredag kvällen ledigt, och innan på dagen åket jag och surfade ett par timmar, och det gick bättre än innan.

Och jag tänkte inte sitta hemma på min första lediga kväll om jag inte har fixat själv, och jag hade planerat och åka upp till Whangaparaoa (som ligger runt en mil norrut) och gå ut med Lotta (som bor där) och Maja eller ”panter tanterna” som Maja uttrycket det(båda två e några år äldre än mig). Tyvärr va jag tvungen och åka hem senare på kvällen och upp och jobba på lördag morgonen. Annars vet ingen var det hade kunnat sluta :p men det var en kul kväll ändå. Och jag slapp ju sitta hemma och mögla, vilket inte hade varit nå kul alls.

Men jag fick betala för de roliga direkt på lördag morgon och då det blev lite lite sömn. Och jag fick ta till snabb kaffet om mormor så omtänksamt hade skickat ner till mig för och ta mig igenom dagen på ett bra sätt.

Vilket gick ganska bra, jag och lilleman åket till både hans nya skola (som han ska börja i oktober) och lekte lite på lekparken där innan vi for ner till parken som ligger ner för backen, och hittade en boll som vi sparkade runt en stund och lekte lite i den parken innan vi återvände hem. Och en sista grej hände i lördags, vi gick över till sommartid, så jag fick en lite kortare natt än jag hade behövt igen.

Söndagen va inte spännande hur man än vänder och vrider på det, planen var att Sharon och Rod skulle komma hem till lunchtid plus minus lite. Men varför skulle det fungera… Utan straxt innan elva tiden började Karl och sakna mamma och pappa lite for mycket och strax efter det ringde Sharon och kollade hur allting gick, och det samtalet slutade med att vi åt en snabb lunch och åket in till stan. Och Karl satt och kollade på film och jag jagade den vita bollen massa varv runt nummer 12 bollen på biljard bordet (man slipper betala för en ny runda då. Den vita kommer ja alltid tillbaka…) Och Sharon och Rod gjorde småsaker runt om i klubben. Vet inte om det va bättre än och leka hemma eller i en park, men men, de av inte mitt val.

Måndagen gick åt till och sova ikapp några timmar, och resten tog jag de ganska lugnt. Och det var min måndag, inte så kul… jag vet.

Men tisdagen var bättre, jag åket och surfade (igen) men det var inte lika roliga vågor som i fredags, man jag övade vidare så snart kan jag surfa och inte bara leka i vågorna… Och nar jag kom hem gick jag ner till köpcentret och fikande innan jag vandrade jag hemåt igen. Och satt och kollade på surffilm och tv resten av kvällen.

Och idag har jag inte gjort speciellt mycket, jag plockade iordning imorse och var och fixade en klipp tid till i morgon och det e ganska mycket allt. Och så har jag skrivit de här…

 

Men de va allt.

Ha de bra/ Marcus

Ovido - Quiz & Flashcards