Alla inlägg under mars 2009

Av Cameron - 30 mars 2009 08:45

Hej hej,

 

De här med och åter komma snart igen gick inge vidare har jag kommit fram till… Men som ni kanske har klurat ut så har jag inte haft jätte mycket tid över till och sitta ner och skriva och nu ska jag snart gå och sova så jag orkar med nästa vecka.

 

Sen sist jag skrev har gjort några kul grejer.

Den största grejen var skydive förra lördagen, en häftig upplevelse som jag rekommenderar alla som funderar på det och göra det. Det var en hel dags utflykt för 45 sekunders fritt fall, men helt klart värt det. Jag hade ett jätte flin i flera timmar efteråt.

Jag har varit hjälp reda på friidrotts dag med skolan och hållit reda på killarna i Marcus klass, vilket inte var helt enkelt alla gånger. Men dom hade kul i alla fall och jag överlevde, då det får nog klassas som ett bra betyg.

Fredagen som gick var jag ut på stan men det va nog den sämsta utekvällen på Nya Zeeland… det var ingenting som stämde och slutade med att jag gick hem barfota (har nästan slutat ha skor och strumpor helt, så det va inte så illa) för jag fick skavsår av skorna.

Och efter några timmars sömn hade jag en lugn morgon efter jag hämtat bilen som fick stå kvar hos Åsa. Pratade lite men familjen och hade det ganska skönt faktiskt. Men runt tolv tiden for jag över till North Shore och plockade upp Amanda, sen åkte vi till Karekare. Karekare är en strand som ligger lite avsides beläget men det är vackert där och det brukar finnas fina vågor. Men i lördags blev det varken badat eller surfat, där emot såg vi en massa blåa maneter som uppenbarligen är skapligt giftiga :o. Vi hade nog stannat där ett tag längre än vad vi gjorde om inte jag hade behövt hem och hjälpa till på Anna och Johns snapskallas för alla som hade hjälpt till under båtmässan. Så efter jag släppt av Amanda vi en sushi restaurang åkte jag hem och drog på mig lite snyggare kläder och gick ner och hjälpte till med slut fixet innan gästerna kom och sen va det mest plocka fram och plocka undan när det behövdes resten av kvällen.

Igår blev det lite strul men tiderna på skolmarknaden som jag hade sagt att jag kunde hjälpa till men på förmiddagen… för jag hade blivit uppskriven på och jobba mellan 13:00 och 16:00. Men det löste sig och jag slapp undan helt, så jag begav mig till North Shore ännu en gång. Där mötte jag upp med Lisa och Amanda sen åkte vi och hämtade den andra Amandan innan vi jagade ikapp ett takeaway ställe där vi skaffade oss lite och äta. Plus en helt ny upplevelse… Friterad Snickers… Inte helt fel, men inte någonting som jag längtar efter igen kanske.

När vi väl fått vår mat körde vi norr ut till Orewa för och ligga på stranden och bada lite resten av efter middagen, det blev till och men en omgång biljard undertiden vi väntade på att kaffe försäljaren skulle öppna. Tyvärr har det börjar det bli lite kyligt på kvällarna och nätterna så vi fick lov och åka hemåt igen. Inte hela vägen hem, utan bara hem till Amanda där vi kollade på Twilight (tror det stavas så)(en ny vampyrfilm iallafall). Den va helt okej och när den va klar hade klockan blivit lite mer så det va dags och börja dra sig hemåt igen.

 

Dagen har varit ganska bra, körde barnen till skolan imorse och sen vidare ner och vaxa lite båt innan jag behövde åka hem och vakta barn. Det var nämligen bara halv skoldag för barnen idag, och som extra bonus kom det hit fyra kompisar till Jonathan och Marcus. Så jag hade händerna fulla medan Anna och John va på utvecklings samtal på skolan…

 

Då så, då har jag nog fått med de viktigaste åtminstone…

Ha de gött allihopa/ Marcus
Av Cameron - 18 mars 2009 11:36

Tjenar där ute

 

Så gick det lite längre än jag hade tänkt mig mellan uppdateringarna igen, men jag ska försöka summera det som har hänt lite kort…

Båtmässan var kul mon ganska mycket arbete dagarna innan med och flytta in alla båtarna i viadukten och tvätta dom så att dom glänste.

Förra veckan var lite lugnare på jobbfronten, tror bara jag fick ihop 33 timmar tillslut, vilket inte kändes som någonting alls jämfört med dom dryga 50 som det blev veckorna innan och under båtmässan.

Förra helgen var en av dom bästa på länge trots att jag satt barnvakt på lördagkvällen. På fredagskvällen va jag och kollade på utebio med Amanda, Amanda(det finns två, en från Sverige och en från USA), Lisa, Sofia och Jennie på north shore. Det va 21 som visades, jag hade inte sett den innan och den var ganska bra om ni frågar mig.

I lördags var det lite tråkigt väder och jag hade fått med mig Amandas(svenska amandas) filt hem så vi avtalade tid nere i stan och sen gick vi och fikade hela eftermiddagen innan jag va tvungen och åka hem och sitta barnvakt.

Sen på söndagen va de kanon väder och det va lite tur för jag Amanda och Lisa skulle åka och surfa. Och det var perfekta vågor, så det blev en nära nog perfekt dag på stranden.

Denna veckan har varit bra så här långt, har varit på båtarna måndag och tisdag och idag har jag varit lekfarbror på marcus kalas, han fyllde nämligen sju år idag.

 

Så, de va kortfattat om vad som hänt sista tiden…

Ska försöka skriva igen till helgen, till dess får ni ha de så bra/Marcus

Av Cameron - 6 mars 2009 01:53

Hej allihopa

 

Tänkte bara att jag skulle skriva några rader om varför jag inte skerv i helgen… Och anledningen är att just nu är det Auckland International Boat Show, och har man båtar med där finns det massor och fixa och dona med. Så sen i måndags har jag haft ganska fullt upp.

Men just nu har jag lite ledigt innan jag ska åka och hämta Marcus och Jonathan i skolan.

Så det mesta av min tid har gått åt till att få båtarna fina och hålla dom fina…

Men jag var ledig i helgen… I lördags var det inget bar väder men det passade ganska bra faktiskt, för jag och Amanda hade bestämt oss för och baka semlor och kolla på film. Och det tog större delen av dagen.

Söndagen va en av dom skönaste dagarna på mycket länge faktiskt, den började med att jag träffade emmelie på westfield ganska nära där jag bor. Och slutade i mairangibay (där vi träffade Amanda en stund) via albany mall och longbay. Så en lugn kväll också. Så det va riktigt skönt och bara ta dagen precis som den kom utan och planera något(för vi hade ingen plan när vi började).

 

Det får räcka för den här gången… kommer nog en längre utläggning om veckan händelser lite längre fram.

Ha de bra/Marcus

Ovido - Quiz & Flashcards