Alla inlägg under april 2007

Av Cameron - 27 april 2007 10:17

Tjenar

 

Tänkte skriva några rader nu när jag har fått lite tid övre igen, tackvare en förändring i planerna. Jag slipper att åka till Falun, dom kommer hit och plockar upp mig:)

Kommer att ta de lugnt och göra lite småsaker innan dom kommer hit och de bär av till Karlastad och tävling. Och den här gången ska jag inte komma försent till prolog starten som förra gången, och hade jag varit i tid hade jag nog vunnit… Så nu jäklar ska de cyklas. Men innan de ska jag hämta hem mina cyklar igen.

 

Trevlig helg på er/Marcus

Av Cameron - 26 april 2007 12:00

Hej alla där ute

 

Har just kommit hem från dagens fysiska aktivitet, för att jag kan inte kalla att ”rulla” träning. Men lite jobbigt var det, för de blåste lite och jag hade tempocykeln med diskhjulet på. Första gången för i år som jag var ute på den och jag har inte växt något sen sist, for jag satt lika bra på den nu som då:)

Och äntligen kan jag mina problem med licensen vara lösta men jag var tvungen att få hjälp från någon utomstående för att få de uppgifter som jag behövde… (Vem sa att de skulle vara enkelt)

Nu ska jag bara tvätta cyklarna, packa, leta upp registrering beviset på bilen, fixa en behörighetskod, åka ner med cyklarna till skolan och äta innan jag ska börja jobba vid fyra, så de finns och göra…

 

Ha de bra där ute/Marcus

Av Cameron - 23 april 2007 11:00

Hej hej

 

Har varit lite dåligt med uppdateringen förra veckan, men de har en förklaring, dom första tävlingarna var i helgen och förberedelserna tog lite mer tid än jag trodde :s.

I torsdags fick jag grejerna till min cykel som jag hade beställt så då blev de en del meckande...

Fredagen sprang ifrån mig totalt så de blev lite tajt om tid på slutet innan vi åkte vid tre tiden.

Och efter ett antal timmar i (mini)bussen och ännu fler mil var vi framme i ”Röd” ett litet samhälle utanför Sävsjö i Småland. Där en av eleverna på gymnasiet bor… (gratis boende)

På lördagen blev de tidig uppstigning och färd till Jönköping, Men jag startade vid 14:40 så jag tog de lugnt och väntade på mig start. Benen kändes bra första 2,5 varven men sen gick det snabbt utför och fjärde gången i backen fick jag släppa, sen tog jag de lugnt in till mål och bröt (tävlingen var nio varv).

Söndagen började på liknande sätt, tidig uppstigning och sen iväg till tävlingsområdet, men min start var inte förrän 14.10 Men tillslut var de dags och dra på sig tävlingskläderna och värmaupp.

De var ett stort startfällt 130st, men jag ställde mig långt fram och var aldrig längre ner än 40nde. Strax efter starten började det att regna och fortsatte nästan hela loppet. Kom in på en nittonde plats tillslut (samma plats som förra året) och var ganska nöjd med de då jag haft kramp känningar i benen sista milen…

 

De va allt från helgen. Ha de bra/Marcus

Av Cameron - 18 april 2007 12:50

Hej hej

 

Vet inte riktigt vad jag ska skriva, har inte hänt så mycket sista dagarna. Jag hade två vilodagar på raken söndag och måndag. Jag missade hela Paris/Roubaix pga att jag snickrade ute i Äppelbo, men de va ganska skönt kunde stå utan tröja på eftermiddagen:). Men de var nog bara bra för benen som inte varit på topp på ett tag.

Igår var de träning igen med 1x1 km intervaller, det gick som det skulle trots två regnskurar plus en omgång hagel som smattrade i hjälmen. Va nere på gymmet en sväng å med Adrian och körde lite överkropp (mest för den sociala biten).


Idag har de inte hänt så mycket än har tränat spurtintervaller och varit nere på VUC och pratat med LÅ och Tompa. Förhoppningsvis så kan jag få jobba som cykeltränare 5-6 maj, så man kan få in lite extra pengar, hade inte suttit helt fel just nu...

Men innan dess så ska det tävlas lite, ser fram emot helgen. De kan nog gå ganska bra om benen fortsätter och känas bättre i denna takten. Ska bli skoj:)

 

Ha de bra där ute/Marucs

Av Cameron - 14 april 2007 13:30

Hej där uteHär är de en jätte skön lördag med sol från en klarblå himmel och ca 15 grader varmt. Än så länge har jag inte gjort så mycket förutom dagens träning, 2 timmar ganska lugnt. Benen var inte helt på hugget efter gårdagen då det blev 93km med 33,5km/h i snitt fart och några vändor med pulka i barn backen på Gesundaberget. Men det var kul, åkte hem med Adrian i morse, (var i gesunda i går eftermiddag/kväll) så jag slapp cykla tillbaka vilket va ganska skönt. Kändes bra att man kunde trycka på lite även på slutet, tror att benen kan vara på gång snart nog:). Nej ni här går inte å sitta och mögla, nu ska jag ut i solen igen.Ha de bra/Marcus

Av Cameron - 11 april 2007 12:30

Hej på erSitter här och väntar på att något ska hända, men de e dåligt med den varan just nu. Funderar på att gå ut och försöka laga handtaget på förardörren på min bil, (de har varit trasigt länge nu) men de e inte så kul.Dagen träning var spurtintervaller i ca en timme, nästan lika jobbigt som testcyklingen igår. Var tvungen att träna inne pga att de snöade och var som mest 4cm snö på marken men den försvann lika fort igen. Hoppas att benen är bra till nästa helg, när tävlingarna startar, de känns som att de kan bli lite tufft. Känns nästan som att dom är slitna men så mycket och hårt har jag nog inte tränat, men dom kommer nog igång när man val sitter på startlinjen:)Nej ni… nu ska jag ut och bråka med min bli.Ha de bra/Marcus

Av Cameron - 8 april 2007 15:03

Hej hejDax för en ny uppdatering…Sen i torsdags har jag tagit de lite lugnt, var ute i Äppelbo och timmrade även i fredags. Kom hem ganska sent så jag tog kväll. I lördags kom Pappa och Martin upp för att fira lite påsk, men först skulle Martin och jag ut och ”rulla”. De sket sig efter 7km när vi kom till första spurtskylten (blåa samhällsskyltar) de bara e så vi kan inte ta de lugnt ett helt pass tillsammans:). Men de ska va så, det blev nog ganska jämt men lite över vikt till honom. Efter de så fick vi en påsk lunch som pappa lagade, och så lite film på de sen åkte dom tillbaka mot Falun.På kvällen gick jag över till Louis och trodde att jag skulle hamna på flottaren med henne och Tove men jag fick köra Tess, Jossan och Madde till en fest i Järna, men de var väll bättre än att sitta hemma de med…Idag har det blivit ett tränings pass på 75km i hyfsat tempo och sen dess har jag kollat på cyklingen på tv, får se om denna dag har mer och ge (man kanske har tur). Ha de bra allesamman/Marcus

Av Cameron - 4 april 2007 21:13

Hej hejJag har haft en del och göra sista dagarna så jag har haft tid pch skriva ens. Helgen bjöd på lite träning och en tur till Gesundaberget för en skidtur :)Och på söndagen kom pappa hit, nästan 36 timmar efter att mamma åkte. Men nu e jag föräldrafri igen, de e kul när dom kommer och skönt när dom åker...Senaste två dagarna har jag även varit ute i äppelbo och timmrat åt en av cykeltränarna på VUC, så förhoppnoingsvis blir det lite extra pengar i kassan från det.. Så dagarna e ganska fulla nu, men de e ganska skönt.De va nog allt för denna gången. Simma lungt/marucs

Ovido - Quiz & Flashcards