Alla inlägg under maj 2010

Av Cameron - 17 maj 2010 22:53

Hej hej


Nu så har jag kommit mig för att sätta mig och skriva lite igen. Det har ju gått en tid sen sist men jag tycker att jag har haft ganska giltigt förfall. Jag skyller på jobb och brist på Internet uppkoppling när jag inte jobbat.


Så här e vad jag har hittat på:

Jag har jobbat på Sund med diverse små fix och så har jag skrapat färg i två dagar och dragit på mig en öm axel som nästan hunnit repa sig nu.

Så har jag och Amanda varit på Stora Korn Ö mellan torsdag och söndag förra veckan. Något som var en helt ny upplevelse för mig men något som Amanda har stor rutin på. Vi ska nämligen vara ledare på ett seglings och frilufts läger i slutet på juli. Så mellan torsdag vid lunchtid fram till söndag eftermiddag var vi där och hjälpte till att fixa med allt som måste förberedas med båtar och utrustning och planering. Så fick jag träffa massa nya människor som kommer att vara ledare på olika läger under hela sommaren.

Så i söndags eftermiddag när vi kom tillbaka in till Lysekil klev jag ombord på en buss till Göteborg och sen där ifrån tog jag ett tåg ner till Lund där jag i skrivand stund befinner mig. Idag har jag inte gjort jätte mycket, men jag har varit ute på en liten löp runda, jag tänkte ut och promenera men så blev jag lite spring sugen. Så det blev lite löp intervaller av varierande längd.

Det e vad jag har haft för mig den senaste tiden.

Dom närmaste dagarna ska jag vara här i Lund, till på torsdag då det e tanken att jag ska åka upp till Säffle via Jönköping och hälsa på David på över lunch.


Så, det blev inte så mycket den här gången. Det kanske blir mer vid et senare tillfälle.


Ha de gött /Marcus

Av Cameron - 5 maj 2010 18:52

Tjenare


Jo jag lever fortfarande, och nu ska jag uppdatera er om vad sam händer i mitt liv just nu:

Jag hade ett par trevliga dagar i Vansbro med Adrian och Mia innan jag hoppade på tåget ner till Falun och tittade till Martin och Nuulu i tisdags och onsdags förra veckan. Vi gick på bio och såg Iron Man 2 på onsdagskvällen, jag tycket det var en bra och ganska sevärd film men det märks att det är en uppföljare. Så om du funderar på och gå och se den: gör det, men förvänta din inte allt för mycket.

Så kom torsdagen och jag hoppade på en swebuss och åkte ner till Värmland igen. Så jobbades det på fredagen och var det en rätt lugn helg. Jag gav mig ut och sprang på lördagsförmiddagen, ut till Granvik (där stallen ligger) och blev mycket trött i mina ben. Men det var en SKÖN känsla. Sen for vi och handlade innan vi åkte ut till ”stugan” och grillade med Karl-Gunnar, Johanna (Amandas kusin)och Erik på eftermiddag/kvällen.

I söndags hade vi en lång sovmorgon och sen kom Johanna och Erik förbi och fikade efter dom hade åkt vidare gick jag ut på en lång promenad och Amanda pluggade lite ”Engelska C”. Sen åkte vi ut till Fabbis och motionerade henne och så var det kväll igen.

Måndag, tisdag och onsdag har det varit jobb alla dagar och jag har inte kommit ut och tränat något mer. För när jag har jobbat har det varit med att flytta chifferplattor från taket på herrgården och ner till marken via en byggställning två gånger och en ”släde” som ska flyttas där emellan. Och även om inte varje platta inte väger så mycket så känns det i kroppen om man flyttar mellan 800 och 1000st på en dag. När man vaknar nästa morgon känner sig några år äldre än vad man faktiskt är, prova så får ni se :p.

Så fick jag ett trevligt besked idag:) jag fick resultatet av mitt högskoleprov. Som ni kanske kommer ihåg var jag inte alls så nöjd med det, men nu har jag fått det officiella resultatet och det var inte samma som jag fick fram. Jag lyckades att få ihop nog med poäng för 1,4 vilket förbättrar mina chanser att komma in avsevärt. Det har krävts 1,3 på högskoleprovet för att komma in dem senaste fyra terminerna. Så nu hoppas och tror jag på att jag kan komma in till hösten, vilket känns väldans skönt. För jag hade lite räknat med att göra det och inte lagt upp någon plan för hösten, så nu slipper jag göra en sådan om jag har lite flyt:)


Nu e det högtid för lite matlagning här i Säffle.

Så ni får ha de så bra… /Marcus

Ovido - Quiz & Flashcards