Alla inlägg under maj 2009

Av Cameron - 20 maj 2009 11:50

Tjo

 

Det blir några rader mitt i veckan den här gången hade jag tänkt mig. Sen sist jag skrev har det hänt lite grejer faktiskt.

Jag har krockat för första gången i mitt liv, och det var tyvärr mitt fel också. Lyckligtvis blev det inte mycket till krock och jag kommer nog inte bli helt bankrutt av denna händelse. Det hände i söndags när jag och Amanda va på väg till Mt eden för och gå en sväng med vovven och titta på utsikten.

Eftermiddagen fördrev vi med biljard med Am, Åsa och Am’s kille innan Åsa följde med och kollade på den andra sagan om ringen filmen på kvällen.

Måndagen gick åt till båt tvättande nere i stan och en snabb på hälsing av emma (Amandas kompis) i stan innan det va dags och åka hem och laga mat och hålla kväll.

 

Igår lärde jag mig en ny sak faktiskt. Ett egg kan se ut på många olika sätt och inte bara som ett egg(se bild). Men det smakade egg och förgyllde en av mina frukost mackor. Efter det var det städning som var dagens syssla och den tog större delen av dagen. I alla fall fram tills det var dags och packa ihop CMA(combined martial arts) kläderna och åka till skolan och hämta Marcus och Jonathan och köra dom till CMA träningen.

Sen fick jag lite fritid innan dom blev av släppta hemma efteråt. Kvällen till ära va jag barnvakt och fördrev lite va tiden med att ringa och gratta min minsta lillebror på hans 19års dag. Och så kunde jag inte låta bli och jäklas med min andra lillebror, så jag skickade in David och väcka honom så jag kunde prata med honom. Nu har han lovat och hämnas när jag kommer hem…

Tyvärr så kommer han nog ihåg det tills jag kommer hem också, för nu e det inte ens två veckor kvar tills jag e på svensk mark igen efter 407 dagar på Nya Zeeland (fick kolla på kalendern). Vilket känns både kul och tråkigt, det ska ju naturligtvis bli kul och komma hem och träffa familj och vänner igen… men å andra sidan har jag ju skaffat mig ett liv här med jobb, kompisar och till och med en flickvän. Så det finns verkligen två sidor på detta myntet. Dagen har varit lite väl slö, hade tänkt och skaffa mig en väska till min ena surfbräda och gå in på skattekontoret och se om jag kan få tillbaka lite på skatten jag har betalat. Men det blev inget av det, så imorgon får det bli lite mer uträttat så jag inte står där med en miljon grejer och göra nästa vecka (för den e redan fullbokad så det räcker).

  

Så nu vet ni vad jag har haft för mig sen i söndags… inte jätte spännande kanske men det får duga :P

 

Ha de gött/Marcus

Av Cameron - 15 maj 2009 08:07

Hej hej där ute


Nu har det blivit fredag igen och jag har lite tid över nu innan det e dags och fixa till sig innan kvällens aktiviteter. Idag blir det att åka till Cook and Bull och umgås med Åsa, Am, Lizette (och Amanda) men förhoppningsvis blir det inte så sent för jag e lite trött idag…

Det beror nog på att jag har gjort alldeles för mycket denna veckan och håller på och bli utbränd (NOT). Vet inte riktigt varför jag e trött men det beror inte på att jag har gjort för mycket. Denna veckan har varit en av dom lugnaste veckorna på länge. Har inte gjort många handtag alls, städning i måndags och båttvättningen idag är nog det enda ordentliga jag har utfört utöver att hämta och lämna barnen på skola och aktiviteter.


Men igår jag och Amanda till One Tree Hill med Mini (familjens labradudel) och gick en promenad upp till toppen och tittade lite på utsikten innan vi gick ner igen. Som tur va hade jag tagit med mig ett paraply för på vägen ner började det spöregna. Vädret i Auckland är väldigt omväxlade på vintern, ena stunden kan man ha solsken och lite varmt och nästa stund kan det regna och hagla, och ibland så gör det alla tre på en gång vilket ser ganska kul ut.

Så om ni åkte till Nya Zeeland och speciellt Auckland se då till och ta med detta i planeringen för eventuella ute aktiviteter…

För helgen finns inga planer alls, så om det e någon där ute som har ett bra förslag så tveka inte och dela med er.

Jag hade gärna åkte och surfat en sväng, men om surfrapporten e någe så när korrekt kommer alla som försöker paddla sig ut få en rejäl om gång i ”tvättmaskinen” som lön för mödan. Sju till åtta fots vågor och pålandsvind på 20 till 30 knopp beroende på vilken dag man väljer, inte dom bästa förhållandena men kan ha helt enkelt.


Men nu ska jag gå och äta något innan det e dags och dra på sig lite riktigt kläder…

Ha de bra allesamman/ Marcus

...

Av Cameron - 7 maj 2009 03:15

Tjenar


Ännu en vecka har nu gått, och jag har inte gjort så mycket nytt under tiden om jag ska va ärlig. Ett par händelser kan jag nog när jag tänker tillbaka på dom senaste sju dagarna. Anna har åkt till Sverige, så jag och John försöker hålla ordning på allt och få saker och ting att gå i hopa…

Men den största utan tvekan var att Amanda blev utslängd av sin familj i fredags efter att hon sa upp sig… och blev hem lös inom loppet av några timmar. Lyckligtvis har John haft godheten att låta henne bo här sen dess.

Helgen gick å till och inte göra så mycket… lördagen regnade bort inne på DressSmart med Åsa, Moa och Amanda och söndagen va det fint väder igen så vi åkte över till takapuna och träffade lisa och gick runt inne på millford shoppingcenter. Innan vi bestämde oss för och ha picknink uppe på Mt Vicktoria i devonport.

Så vi åkte och handlade lite taco ingredienser och åkte till devonport, men väl där insåg vi att det inte var så varmt som vi trodde. Trotts detta hade vi våran picknick och frös en del mednas vi åt…


Resten av dagarna fram till nu har varit ganska normala bortsett från att jag har fått en sambo =) men förutom det har det varit lite båt tvättning och barn passning.


I helgen har vi funderat på och åka ner och göra tongarirocrossing men det ser inte ut som att vädret kommer tillåta det, så det kanske blir en tur till Mt manganui istället… men det är inte spikat än, så den som lever får se helt enkelt.


Ha de bra till nästa gång. 

Ovido - Quiz & Flashcards