Alla inlägg under juli 2009

Av Cameron - 17 juli 2009 21:10

Go kväll

 

Nu har jag glömt och skriva på ett tag igen. Inte för att det har hänt så mycket, men jag skriver lite så att det händer något här i alla fall.

Jag har städat på mitt rum och hittat datorsladden till min kamera, så nu får ni se lite bilder igen:).

Sen sist har det som sagt inte hänt jätte mycket, men jag har varit på IKEA med mamma och skaffat en tvättkorg bland annat.

Idag har det varit en lugn dag med inte så mycket spännande, jag har gjort klart den sista gången ute i pappas kolonilott, och nu på kvällen har jag, pappa, David och Thomas kollat på film och ätit pizza... (Mamma har åkte till Martin i Falun)

Jag har varit i Torekov, ett litet samhälle nära Båstad. Anledningen till att jag åkte dit det stod att det skulle gå och surfa där på en sida jag hittade på Internet. Så jag letade och letade, gick längs stranden (som var mer fårhage än strand) men jag hittade inget som liknade surfbara vågor. Men jag fick i alla fall en lång promenad och en hamburgare ut av det hela.

 

Jag har varit och jobbat på torget en gång till och ska ner och göra det igen imorgon, och jag tycker att det gick lite bättre än första gången. Får se hur det går imorgon, förhoppningsvis lite bättre igen.

En kul sak till som jag har gjort (igår faktiskt) är att jag har bokat en flyg biljett till London. Där jag ska träffa Amanda innan hon kommer tillbaka till Sverige. Så just nu väntar jag mest på det :).

Annars så söker jag jobb nu, har blivit trött på och ha semester. Eller kanske mer på att inte ha så mycket och göra på dagarna. Man blir ganska försoffad av att inte ha saker som man behöver göra varje dag.

Jag har fortfarande inte kommit igång och börjat träna ordentligt, men i förr går så ställde jag mig på vågen och fick en chock… så nu lär jag ta mig i kragen och komma igång.

 

Inte mycket den här gången… men lite bilder:)

 

Ha de bra/Marcus

Ps. Bilderna är från midsommar helgen i Lysekil. Ds

Av Cameron - 4 juli 2009 20:51

Hej hej

 

Så känner jag för och skriva lite, trots att det inte gått ett par veckor sen förra gången…

Men idag har jag gjort något som jag inte har gjort på lite över en månad, jag har jobbat :). Idag har jag varit nere på Mårtenstorget och sålt frukt och grönsaker, och jag har fått besked om att jag ska komma tillbaka nästa två lördagarna.

Det har varit en dag med mycket nytt i högt tempo, men kul. Jag fick träffa många nya ansikten och många trevliga nya människor.

Och det gjorde jag mellan 09:00 och lite efter två när ”torget” packas ihop och det blir en parkerings plats igen.

Efter allt detta åkte jag hemåt på min lillebrors gubbcykel, och när jag kom hem drack jag massa vatten för de hade jag glömt och ta med mig och det var en strålande väder och solen gassade. Så med andra ord var jag mycket törstig när jag faktiskt kom hem. Men som tur fick vi lov och äta av frukten så jag tog lite vattenmelon så jag klarade mig ganska bra ändå.

 

Resten av dagen spenderade jag med mamma i Lomma med en sväng om Bjärred och en glass som var mycket god (för er som inte vet det så e det något speciellt med glassen i Bjärred den e godare än annan glass) och en promenad längs långa bryggan och sen sågade jag Bjärreds strand med stora sågen… När man väl hade gått längs hela bryggan och kom ut till vattnet hade man blivit kallt igen och jag hade ingen bad lust alls. Hade det i alla fall varit djupt nog hade man kunnat kasta sig av bryggan (som e ca fyra meter hög) och haft det lilla roliga på vägen ner åtminstone. Men icke, för trots säkert 300 meters promenad är det inte mer än en meter djupt. Så nej, inte min favorit strand.

Så vi åkte till Lomma som sagt, och blev kvar där tills vi kände oss ganska klara med badande och solandet.

Och när vi kom hem hjälpte jag pappa och grilla lite och sen åt vi middag. Efter det har jag inte gjort mer, förutom och skriva detta…

 

Så, nu har jag skrivit :)

Tills nästa gång får ni ha det bra/ Marcus

Av Cameron - 2 juli 2009 21:54

Tjenar

 

Så har det blivit dags och skriva lite till. Vet inte hur kul det blir och läsa, men ni kan inte skylla på att jag inte skrivit;)

 

Sen sist jag skrev har det varit som vanligt, e jag rädd för. Med andra ord har jag inte fått så mycket uträttat.

Och jag har inte hittat kamerasladden till datorn så jag kan fortfarande inte lägga ut några bilder heller. Men jag ska städa mitt rum nu endera dagen, så den kommer nog fram när jag gör det…

 

Men nu till det jag har gjort… Ett cykelpass till har jag hunnit med, det känns bättre och bättre. Jag hade till och med ett par naturligaintervaller. Om ni inte märket det så var jag lite sarkastisk nu, e fortfarande i helt värdelös form, men det känns bättre för varje pass jag lägger bakom mig.

Jag har läst ganska mycket för och vara mig i alla fall. Jag har läst den sjätte Harry Potter boken, för jag vill inte se filmen innan jag läst boken. Och så har jag börjat på den sista som förmodligen kommer att ta slut snart och jag inte kommer på något annat och göra…

Idag har varit till stranden i Lomma och blivit ganska besviken på den… Det kanske berodde på att jag inte hade någon och åka dit med. Jag provade på och paddla lite surfbräda, men det gick inte… de kom massa små och oregelbundna så den gick inte och få något flyt i paddlandet. Så jag gav upp och la mig på stranden och läste istället…

Sen dess har jag inte gjort så mycket, jag somnade på soffan innan middagen och chattat lite med ett par kompisar från Nya Zeeland.

Dem närmaste dagarna kommer jag nog inte göra så mycket, men på lördag ska jag prov jobba på Dalby Frukt, förhoppningsvis kommer jag få mer jobb av dom… Jag borde städa på mitt rum så jag hittar min kamerasladd så jag kan lägga upp lite bilden och så att det känns lite mer hem trevligt. Men det ligger fortfarande i framtiden…

 

Tills nästa gång, Ha de bra/Marcus

Ovido - Quiz & Flashcards