Alla inlägg under augusti 2010

Av Cameron - 30 augusti 2010 21:14

Hej hej


Så nu ska jag gör god på mitt löfte att skriva offtare och skriva två dagar i rad. Fast än jag inte kanske har så mycket att skriva om. 

Nu är det bara två dagar kvar till den första september, och det är en stor dag i år ;) och i morgon ska vi vara med på slut besiktningen och om vi har tur så får vi nycklarna redan då. 

Idag tog vi det lite lugnt på morgonen innan vi åkte iväg till Mobilia och kollade upp vad det skulle kosta att köpa färg i färgaffären där att måla om våra två stolar och matbordet som vi fick med oss gratis från Säffle. Men där skulle det kosta 350 kronor för bara färgen utan penslar och sandpapper, så det kom vi fram till att det var lite för mycket pengar för oss att lägga. Så vi gick och kollade på vad tallrikar skulle kosta på ett par mataffärer men dom hade inga som vi gillade för något pris vi gillade så det slutade med att vi kom ut med lunch och en treliters kastrull. Se for vi iväg till nästa ställe för att kolla på färgpriser, och där var det lite bättre priser så vi slog till och fick allt vi behövde för 250 kronor.

Sen var det dags att åka hem igen och äta lite lunch och sen sätta igång och slipa bord och stolar och sen måla dom. Tyvärr så är vi inte några mäster målare, men vi hoppas på att det andra lagret blir bättre än det första, annars får vi nog fortsätta kolla efter något nytt :/ 

När det var klart så var det hög tid att gå in och hjälpa till med det sista med middagen och sen äta den.

Efter middagen har det varit en lugn kväll med lite tv tittande och funderingar över vad vi ska kolla efter för småfel... nu känns det som att vi har ganska bra koll på vad vi ska kolla på och efter. 


Mer om detta kommer kanske i morgon, eller en annan dag...

Ha de fint /Marcus

Av Cameron - 29 augusti 2010 20:23

Hej hej,


Nu har det gått över en månad sen jag skrev något här. Men jag har inte haft så mycket tid över för att sitta och lata mig vid datorn. Det har varit läger på KornÖ och sen har det varit två stycken amerikaner på besök mellan den 5 och 20 augusti, och sen har vi fixat med flytten. Och som att inte det räcker så har vi jobbat på två stycken bröllop. 

Så vi har haft en del att göra... men nu så har vi ett par dagar som vi inte har så mycket som ska hända fast det kanske inte heller e riktigt sant. På onsdag ska vi flytta in i vår lägenhet och vi har inte allt helt klart. Imorgon ska vi köpa lite färg och sandpapper och fixa till vårt matbord och två stolar som vi fick med oss från Säffle. Sen så ska vi ut och leta efter tallrikar eftersom vi inte har hittat några som vi gillar, och det skulle vara skönt att ha när vi ska flytta in. 

Senaste dagarna har vi som sagt inte gjort så mycket, men idag tog mig i kragen och gav mig cyklade. Jag tog mig hela vägen ut till Revingehed och tillbaka via Södra Sandby, tyvärr så regnade det lite på mig när jag var som längst ute på rundan, men jag slapp bli dyngsur för jag hade både jakan och det kom inget ösregn. I eftermiddags var jag, Amanda, Mamma och Pappa över hos Pretra och Jens och fikade lite och pratade. Och nu på kvällen har vi ätit en god middag som Pappa lagade med pasta och svamp.


Så nu har jag inte nå mer och skriva om...

Men jag ska försöka vara lite mer flitig med uppdateringarna här i fortsättningen.

Ha de bra/Marcus 

Ovido - Quiz & Flashcards