Direktlänk till inlägg 22 juli 2010

Det börjar dra ihop sig...

Av Cameron - 22 juli 2010 14:10

Tjenare där ute


Hoppas ni inte får slag nu när jag skriver så snart igen :P


Det har varit jätteskönt att vara ledig och inte göra så mycket på dagarna. Jag har mest tränat och tagit det lugnt.

Helgen som gick var ganska behaglig, i lördags hade jag sov morgon innan jag gick upp och strök McDonalds kläderna (för dom ska vara rena och strukna) sen så väntade ett ganska intensivt arbetspass. Efter jobbet mötte jag Mela (Amandas mormor) utan för ICA och följde med henne hem och pratade ett tag med henne innan jag cyklade om en pizzeria på vägen hem och köpte kvällsmat. Sen åt jag pizza och kollade på film tills det var läggdags.

Söndagen var också en slö historia, en promenad och tre timmars jobb på McD. Så kom familjen hem från Skåne lite efter nio och sen vart det lite kvällsmat och sen vidare till sängen.


Måndag och tisdag spenderade jag med att träna, läsa och ta det lugnt. Så var det tillbaka till McDonalds igår igen för ett fyra timmars pass mellan tolv och fyra. När jag hade jobbat klart cyklade jag över till Sund och hämtade Amanda och vi gick ner på byn tillsammans för att se om det fanns någon klipptid till henne, men dessvärre fanns det inte någon sådan på något av ställena vi var runt till. På kvällen lagade vi en stor wok med massa grönsaker och nudlar och när vi hade röjt upp i köket var dagen till enda…

Och då har vi kommit fram till dagen idag… som såg ut att bli en bok och film dag imorse då regnet öste ner som om det hade betalt för det. Men framåt tiotiden hade det slutat och när jag gick ner för att klippa mig såg jag lite blå himmel och nu är det en vacker sommardag. Och jag har lite av en frisyr nu till skillnad mot innan då det bara hade fått växa i nästan två månader (hög tid för en klippning alltså).

Nu sitter jag och funderar på om jag ska ge mig ut och träna eller om jag ska pack inför KornÖ lägret. För det e nu till helgen som vi ska åka, och jag känner lite att jag inte riktigt vet vad jag har gett mig in på… Men jag har en erfaren friluftsledare att ta hjälp av så på något vis tror jag att det kommer att bli bra tillslut.


Så har det hänt lite på lägenhets fronten dom senaste dagarna, vi har gett upp på att få lägenheten på plommonvägen. Den som vi så gärna ville ha… men det verkar som det var någon annan som fick den. Men Amanda skickade ett sms när jag satt hos frisören och frågade om vi skulle säga att vi vill ha en lägenhet som vi fick veta om i måndags som mamma var och kollade på samma kväll. Jag tycket att det verkade lika bra, nu vi ska få svar om den i kväll… så jag hoppas, hoppas, hoppas att vi får den. För när vi kommer hem från KornÖ är det redan augusti och jag ska börja den sjätte september. Lite tajt om tid att hitta en lägenhet och flytta medan vi ska:

Jobba på två bröllop,

Ha dom två Amerikanerna på besök,

Och gå en läkarundersökning på pliktverket i Kristianstad som jag måste bli godkänd på innan jag får börja utbildningen tycker jag i alla fall.


Jag kanske hetsar upp mig i onödan eller???


Hur som helst så verkar det som att det kommer att lösa sig nu,

Ha de fint så hörs vi i augusti /Marcus

 
 
Ingen bild

Lisa

22 juli 2010 18:50

Verkar som ditt liv är ganska behagligt för tillfället - det är dig väl unnat så som du (o Amanda) slitit de senaste veckorna. Nu ska du göra en liten utflykt i livet igen - som fritidsledare för ett gäng tonåringar på seglarläger. Jag är helt övertygad om att det kommer att ge dig en massa erfarenheter ;) Längtar redan efter alla historier du har att berätta efteråt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards