Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Ett skönt besked

Av Cameron - 5 maj 2010 18:52

Tjenare


Jo jag lever fortfarande, och nu ska jag uppdatera er om vad sam händer i mitt liv just nu:

Jag hade ett par trevliga dagar i Vansbro med Adrian och Mia innan jag hoppade på tåget ner till Falun och tittade till Martin och Nuulu i tisdags och onsdags förra veckan. Vi gick på bio och såg Iron Man 2 på onsdagskvällen, jag tycket det var en bra och ganska sevärd film men det märks att det är en uppföljare. Så om du funderar på och gå och se den: gör det, men förvänta din inte allt för mycket.

Så kom torsdagen och jag hoppade på en swebuss och åkte ner till Värmland igen. Så jobbades det på fredagen och var det en rätt lugn helg. Jag gav mig ut och sprang på lördagsförmiddagen, ut till Granvik (där stallen ligger) och blev mycket trött i mina ben. Men det var en SKÖN känsla. Sen for vi och handlade innan vi åkte ut till ”stugan” och grillade med Karl-Gunnar, Johanna (Amandas kusin)och Erik på eftermiddag/kvällen.

I söndags hade vi en lång sovmorgon och sen kom Johanna och Erik förbi och fikade efter dom hade åkt vidare gick jag ut på en lång promenad och Amanda pluggade lite ”Engelska C”. Sen åkte vi ut till Fabbis och motionerade henne och så var det kväll igen.

Måndag, tisdag och onsdag har det varit jobb alla dagar och jag har inte kommit ut och tränat något mer. För när jag har jobbat har det varit med att flytta chifferplattor från taket på herrgården och ner till marken via en byggställning två gånger och en ”släde” som ska flyttas där emellan. Och även om inte varje platta inte väger så mycket så känns det i kroppen om man flyttar mellan 800 och 1000st på en dag. När man vaknar nästa morgon känner sig några år äldre än vad man faktiskt är, prova så får ni se :p.

Så fick jag ett trevligt besked idag:) jag fick resultatet av mitt högskoleprov. Som ni kanske kommer ihåg var jag inte alls så nöjd med det, men nu har jag fått det officiella resultatet och det var inte samma som jag fick fram. Jag lyckades att få ihop nog med poäng för 1,4 vilket förbättrar mina chanser att komma in avsevärt. Det har krävts 1,3 på högskoleprovet för att komma in dem senaste fyra terminerna. Så nu hoppas och tror jag på att jag kan komma in till hösten, vilket känns väldans skönt. För jag hade lite räknat med att göra det och inte lagt upp någon plan för hösten, så nu slipper jag göra en sådan om jag har lite flyt:)


Nu e det högtid för lite matlagning här i Säffle.

Så ni får ha de så bra… /Marcus

 
 
Ingen bild

Lisa

6 maj 2010 19:25

GRATTIS till högskoleresultatet. Nu håller vi tummarna o ser positivt på framtiden. Stackars dina armar - jag har också langat takplattor en gång i världen, och det är tungt i längden. Tycker du är ursäktad för att inte ha löptränat också. KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards