Direktlänk till inlägg 23 april 2007

Tävlins helg nr1

Av Cameron - 23 april 2007 11:00

Hej hej

 

Har varit lite dåligt med uppdateringen förra veckan, men de har en förklaring, dom första tävlingarna var i helgen och förberedelserna tog lite mer tid än jag trodde :s.

I torsdags fick jag grejerna till min cykel som jag hade beställt så då blev de en del meckande...

Fredagen sprang ifrån mig totalt så de blev lite tajt om tid på slutet innan vi åkte vid tre tiden.

Och efter ett antal timmar i (mini)bussen och ännu fler mil var vi framme i ”Röd” ett litet samhälle utanför Sävsjö i Småland. Där en av eleverna på gymnasiet bor… (gratis boende)

På lördagen blev de tidig uppstigning och färd till Jönköping, Men jag startade vid 14:40 så jag tog de lugnt och väntade på mig start. Benen kändes bra första 2,5 varven men sen gick det snabbt utför och fjärde gången i backen fick jag släppa, sen tog jag de lugnt in till mål och bröt (tävlingen var nio varv).

Söndagen började på liknande sätt, tidig uppstigning och sen iväg till tävlingsområdet, men min start var inte förrän 14.10 Men tillslut var de dags och dra på sig tävlingskläderna och värmaupp.

De var ett stort startfällt 130st, men jag ställde mig långt fram och var aldrig längre ner än 40nde. Strax efter starten började det att regna och fortsatte nästan hela loppet. Kom in på en nittonde plats tillslut (samma plats som förra året) och var ganska nöjd med de då jag haft kramp känningar i benen sista milen…

 

De va allt från helgen. Ha de bra/Marcus

 
 
Ingen bild

Lisa

25 april 2007 18:23

Samma placering som i fjol?! Helt borta ur mitt minne ;( Hur kändes detta loppet jämfört m fjolåret? Kan vara en intressant reflektion.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards