Direktlänk till inlägg 5 augusti 2008

Nu tillbaka på tisdagar

Av Cameron - 5 augusti 2008 10:22

Hej där ute 

Och så e det tillbaka till tisdags uppdateringar… Mest tackvare Rod som av ren händelse sa ordet blogg och så kom jag ihåg…

 

Vi kan ta det i kronologisk ordning för enkelhetens skull.

I fredags var jag fortfarande inte helt tillbaka till fullo men nästintill, och det hände inte så mycket heller. De roligaste som hände var och titta på sagan om ringen med Ann-Marie efter lilleman hade blivit omstoppad och nattad. Och det ledde till att jag var uppe alldeles för länge i fredags…

Vilken med förde att jag var lite trött på lördagen, men det var en ganska lugn dag som tur var. Sharon och Rod hade kommit hem någon gång på morgon kvisten, så det blev bara film på förmiddagen och efter att jag och Ann-Marie flydde från film tittandet med ursäkten att vi kunde hämta tvätten… Nar vi kom hem så ville Rod och Sharon sova en sväng, så efter 10 minuters skrikande och bråkande fick vi in karl i bilen och for ner till köpcentret och skaffade oss lunch och Karl lekte i inomhus lekparken… sen hade vi tänkt och åka och bowla, men det var fullt och vi åket för och leta efter ”lollipops” men vi gick bet på det. Men på vägen hem hittade vi en rugby match i regnet och kolla på, men efter 10, 15 minuter blev det lite för kallt och vi åkte hem igen. På kvällen var fick jag ett telefon samtal hemifrån och jag pratade med familjen och kollade på All Blacks mot Wallibys och denna gången vann Nya Zeeland och alla var nöjda och glada igen…

Söndagen var också ganska lugn med ett besök i en park och resten av dagen var inte så kul. Men på kvällen försöka gå på bio och se The dark knight. Men efter en miss av mig så gick inte den sena föreställningen. Och vi fick inte se någon bio, men vi spelade ett par omgångar biljard istället.

Måndagen var ganska trevlig faktiskt, de började med att jag ville åka ner till gymmet vid köpcentret och lösa in mitt present kort som jag fick i födelsedags present. Men varken jag eller Ann-Marie ville åka hem just då, så vi åket till St:helliers och gick en bit längs stranden innan vi valde ett ställe och äta lunch på. Och sen hittade vi ett ställe som hade Mövenpick glass, så vi åt efterrätt där innan vi åkte hem. Och på kvällen tog vi revansch på Batman, och lyckades. Och det var en riktigt bra film till alla er som inte har sett den än, tycker jag att ni ska överväga det…

Och dagen har gått åt till och inte göra någonting. Har egentligen bara läst och tvättat lite…

 

Så där, nu vet ni…

Ha de fint/ Marcus

 
 
Ingen bild

pappa

6 augusti 2008 20:46

Yep- now I know. Nice to read of your doings and glad you got to see the Batman and that you liked it. We have actually had David home for 2 days now! It is a little les quiet around the house. His computer gives some interesting background bass. It feels like Fall has come with rain wind and cool tempertures. Hope we get more summer soon. Be good! Love, Pappa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards