Direktlänk till inlägg 28 oktober 2008

Labourday BBQ :)

Av Cameron - 28 oktober 2008 06:38

Hej allihop där ute 

Och nu har jag varit har längre än vad jag har kvar… vet inte om det e så mycket och fundera över när det bara slår på en vecka men de e väll lite en mental tröskel i alla fall.

 

Och så till veckans händelser… tro det eller ej de har hänt lite sen sist.

För jag fick min lediga fredag (jag får en i månaden) i fredags, och lilleman åkte till mormor. Så jag fick till och med lördag fram till klockan två, och det va min första lördag ledig sen jag kom hit. Gissa om de var skönt och sova på lördag morgonen.

Men innan lördag morgon va det fredag kväll, och jag var och bowlade med en hel bunt av dom andra svenska Au Pairerna och Josh, min nya Kiwi kompis (han är tillsammans med en av Au Pairerna). När jag väll kom dit, för jag kollade på google så fick jag en adress så jag åkte dit. Men det var inte där… de va på samma adress men i en annan stadsdel. Men jag hittade rätt till slut och hade kul trotts att jag blev tvåa båda omgångarna.

Och lördagen var lugn, fram till klockan två köpte jag en bok och tog en fika. Sen så kollade jag och lilleman på filmen jag gav honom i födelsedags present. Och sen va det dags for kvälls rutinen med kvällsmat och dusch och sen i säng. Och resten av kvällen tittade jag på tv och pratade med föräldrar och bröder.

 

Och söndag va den ”stora” dagen, för jag fick en inbjudan till Labourday BBQ hos Josh när vi va och bowlade och att åka och surfa på måndagen. Men först skulle jag jobba, de var en vanlig arbetsdag. Fram till halv sex när jag packade ihop mig och for iväg. Och jag åkte inte ens fel… vilket e lite av min specialitet annars.

Och väl där så provade jag på lite lacrosse, med Josh och en av hans kompisar, och de va inte helt enkelt men kul.

Sen grillades det och så åt vi och sen va de diverse spontana aktiviteter, och tillslut så ”rullade” jag, Emmelie, Li och Nathalie Joshs bil i toa papper. Jag e inte helt säker på att jag va med på det, men det finns uppenbarligen bildbevis. Efter det gick jag och la mig på bädd soffan och somnade ganska fort.

Måndagen var lite slö till och börja med, och vi kom iväg och surfade runt tolvtiden och sen tog det ca en timme till och ta sig till Piha, och det var inte den bästa vägen och åka dagen efter en Labourday BBQ. Men de va kul och surfa lite, för jag va lite för trött att paddla ut så många gånger. Men jag lyckades ta mig upp på en bra våg i alla fall och det e en härlig känsla när man väl står där.

Och när vi kom tillbaka så var det dags och dra sig hemåt igen.

Idag har känts lite som dagen efter…

Jag har sovit ikapp lite, tittat på korten från söndagen och varit på gymmet. För jag kände mig lite tanig efter och ha sett ett av korten (gissa vilket :p) och efter det kändes det lite bättre. Och sen så gick jag hem och det e allt jag har gjort idag…

 

Och det e allt för denhär gången.

Ha det bra/ Marcus

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards