Alla inlägg den 12 november 2008

Av Cameron - 12 november 2008 10:23

Hej hej 

Nej något rekord blev det inte, men jag har haft giltigt förfall.

Jag har bytt familj…

Nu tänker säkert många: varför det? Och jag har medvetet undvikigt och skriva om detta av den enkla anledningen att vem som helst kan läsa vad jag skriver här, och just detta har varit lite känsligt.

Och dehär beslutet har jag inte tagit över en natt utan jag har gått och funderat på de i ett par månader och i förra veckan fick jag chansen så nu har jag bytt.

De blev inte riktigt som jag hoppades på med själva bytet men nu e det av klarat och jag tänker inte grunna mer på det. (Som ni kanske förstår stämmer inte allt som står i den senaste månadens inlägg, vissa detaljer har utelämnats, så vissa saker kommer vara lite konstiga ett par gånger framöver)

Nu bor jag nere i stan hos en familj som har två pojkar, den yngre är sex och ett halvt och den äldre är 10 år. Mamman kommer från Sverige så nu har jag någon och prata svenska med daglig dags :) och pappan har danskt påbrå men är född här.

Mina sysslor kommer att förändras lite från vad jag har haft innan, jag kommer att hjälpa till med deras båtar, dom importerar nämligen båtar och säljer vidare.

Så förutom att hjälpa till med barnen så kommer jag och få hjälpa till med underhålls arbete så som att tvätta och putsa på båtarna dels vanligtvis och inför mässor och visningar. Vilket jag inte har något emot, för jag tycket att det e kul med båtar, och dom här e mycket fina till på köpet.

Så idag har jag tvättat större delen av den ”stora” båten (67fot) medans jag jobbade på solbrännan :p (kanske va tvärtom då) och hämta från skolan och köra till och hämta från tennisen och lite små sysslor.

 

Jag har inte tänkt skriva om dom senaste dagarna av förståliga själ (hoppas jag) och för att det inte har varit så roligt för någon inblandad.

Och så ska jag se om jag kan hitta en bättre dag och skriva på än tisdagar, för nu har mitt schema ändrats ganska ordentligt (till det bättre) men tisdagar passar nog inte så bra längre… Den som lever får se.

 

Men nu e det hög tid för mig och lägga mig och sova,

Simma lugnt /Marcus

Ovido - Quiz & Flashcards