Alla inlägg den 16 februari 2008

Av Cameron - 16 februari 2008 09:57

Hej hej

 

Så var det tid och skriva några rader till om senaste veckan…

Förra söndagen blev det distans i ungefär 2 tim 20 min i lugnt tempo och va inte så kul väder om jag ska va ärlig.

På måndagen var jag på jägarskolan där vi har fått en ny lärare som verkar bättre än den förra som inte kunde fortsätta pga medicinska bekymmer. Hockeyn innan var väll inte så rolig så den hoppar vi över..

Tisdagen flöt på ganska bra och jag höll på med förberedelserna inför ”Rörbäcksnäs”. Och på onsdag morgon vid 10 tiden rullade vi (jag, min bror, fem av gymnasieeleverna och matte) ifrån skolans parkering med 12,5 mil cykel framför oss upp till Rörbäcksnäs. Turen gick ganska bra förutom en punka efter 8 km och lite trötta ben lite väl tidigt (inte mina ben). Efter 5 timmar on några minuter rullade jag in som tvåa i den lilla byn upp bland fjällen vid Norska gränsen, trött och lite kall men ganska nöjd. Resten av eftermiddagen/kvällen gick åt till vila och mat.

Torsdag började med att jag och Linn hade ansvar för frukosten, så vi fick gå upp extra tidigt och laga gröt och göra i ordning till dom andra.

Runt 09:30 bar det av ner mot tandådalen i strålande solsken för ett par timmars längdskidåkning runt kalven. Det blev ett bra tränings pass, jag fick ihop 15 km på ca en timmer och 30 minuter. Sen åkte vi tillbaka upp till lilla byn i bergen för och äta och vila innan efter middagens träning.

Den bestod av snörugby (som e jobbigare än det låter) och bestigning av backen Väggen. Som faktiskt bara tog runt 13 min (för mig) men jag lyckades att hålla en snitt puls på 184 slag i minuten. Sen tog vi oss ”hem” för mat och sömn som inte väntade så länge på sin tur.

Fredagen bjöd på längdskidor vid Högfjällshotellet i dryga två timmar innan de var dags och packa ihop, städa och åka hem.

Och nu har ni fått höra om träningslägret i Rörbäcksnäs, kanske inte lika kul och läsa om som att uppleva men ni får hålla tillgodo.

 

Ha de bra/Marcus

Ovido - Quiz & Flashcards