Direktlänk till inlägg 2 oktober 2009

Dagiskocken Cameron :P

Av Cameron - 2 oktober 2009 13:34

Tjenar allesamman



Så har en vecka till gått och jag har hittat lite tid och skriva nu innan jag hoppar in i duchen innan vi (jag Amanda och Brit-Marie (Amandas mamma)) ska åka till Karlstad.

Dagen har varit lugn och skön fram till nu, gick upp runt åtta tiden och åt frukost i lugn och ro medan Amanda bakade lite på sitt surdegsbröd och gjorde sig redo och åka och jobba.

Sen satt jag vid datorn länge och väl innan jag hittade min inspiration och ge mig ut och springa. Så nu har jag varit ute och försökt springa lugnt… vilket gick lite så där bra. Huvudet tyckte att jag sprang väldigt lugnt och att jag borde springa snabbare, men jag lyckades hålla mig till vad pulsen sa till mig, och orkade faktiskt springa hela vägen:)

Nu kanske det inte e någon jätte prestation direkt men enligt pulsklockan var det ett högintensivtpass på 30 minuter (med uppvärmning och ner ”joggning”), inte säker på hur långt men jag skulle gissa runt 4 eller 5km.

Jag har även haft två cykelpass sen jag skrev sist båda runt två timmar och lugnt tempo. Jag hade kameran med på det ena så det ska komma lite bilder inom kort är det tänkt.


Men den stora nyheten denna gången är att jag har jobbat :)

Jag fick rycka in som kock på ett dagis i Värmlandsbro igår, vilket var en kul upplevelse. Men dagiskock hamnar nog i facket för jobb som jag inte ser att jag har någon framtid inom. Det va kul och ”leka kök” en dag, men inget jag vill göra måndag till fredag varje vecka.

Dessutom fick jag hjälp av Amanda halva dagen efter som det gick lite hastig att få ”jobbet” och jag visste inte riktigt att jag skulle vara ensam ansvarig i köket, så hon hade godheten och hjälpa mig innan hon blev inkallade till småbarnsavdelningen och jobba eftersom dom va kort om folk.


Men nu ska jag gå och duscha innan det e dags och dra vidare…

Ha de bra/Marcus

 
 
Ingen bild

Lisa

2 oktober 2009 19:52

Man TACKAR för att du tagit dig tid att uppdatera. Stiligt att du diciplinerat dig att faktiskt träna. Djäkligt bra av dig att följa pulsmätaren istället för känslan här o nu, så att du faktiskt orkade. "Kock" - jaaa du: bra att du provar, alltid lär du dig något. Bilder hoppas jag på snarast ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards