Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Roadtrip med Essie

Av Cameron - 20 oktober 2009 14:16

Hallå där ute


Nu har jag satt mig ner igen och ska skriva om dom senaste dagarnas händelser. För sen senast har jag varit ute och åkt lite igen, tyvärr inte så långt som jag skulle vilja(till Australien) utan till Skåne och Lund sen vidare till Jönköping och Nyköping och tillslut till Säffle igen via Karlskoga.


Så vi kan ju börja från början... I söndags förförra veckan hoppade jag på bussen här i Säffle och lagom till kvällen var jag av hemma i Lund efter en okej busstur där jag fick läst många sidor i min bok.

Kommande måndag och tisdag avverkades ett antal nödvändiga ärenden, bland annat en tur till netonnet för att köpa ett par nya hörlurar eftersom den vänstra hörluren gick sönder på mina gammla för tre månader sen. Och ett par turer till Stadsbibloteket så jag kan läsa Engelska C.

Så på onsdagen efter att allting var packat igen körde jag iväg med Essie (familjens collie) mot Jönköping för att träffa David en liten sväng innan vi (Jag och Essie) åkte vidare mot Norrköping för och hämta Amanda och slutligen åka till hennes bror i Nyköping.

Så i torsdags började jag och Amanda tvätta Martins(Amandas bror) båt som skulle lyfftas upp på land för vinterförvaring vid lunchtid. Vi lyckades ganska bra trots att vi fick hälla massa vatten ifrån havet på båten för att smälta bort snön/frosten innan vi kunde börja städa och tvätta. Lyftningen gick fint och vi tvättade skrovet och tog bort missfärgningar tills det blev skymning och det inte gick och fortsätta.

Kvällen spenderade vi med att laga mat och sen äta maten framför tv´n.

Dag två av båt städningen ängnade vi åt att polera och vaxa skrovet under övervakning av Essie som lågbrevid eller strosade omkring och lukade på alla "nya" grejer hon kunde hitta.

När det va klart och vi tvättat av oss, packades allting in i bilen igen och vi åkte iväg mot Säffle. Det gick utan större problem, ett stop i Örebro på en mack och ett till i Karlskoga hos Amandas Farmor fick vi till innan kom helavägen till Säffle.

Här här vi varit sen dess och jag har inte gjort så mycket alls, som vanligt kanske, medans Amanda har jobbat... Några långa promenader med hunden har det dock blivitl, och om allting går som jag hoppas så kommer jag också få jobba lite imorgon:) på samma herrgård som Amanda är och jobbar på.


Sen bär det av till Falun och en liten sväng till Vansbro efter det. Men det ligger fortfarande i framtiden.

Ha de bra/Marcus

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards