Direktlänk till inlägg 16 november 2008

Ledig helg :D

Av Cameron - 16 november 2008 03:36

Hej där ute

 

Så har jag hittat en bra tid och skriva på, den här veckan i alla fall…

 

Och det har varit en hel del nytt senaste dagarna, men jag tycker att det känns bra och jag har kommit lite mer tillrätta nu. Och nu det börjar kännas som hemma här.

 

Torsdagen och fredagen jobbade jag och det blev och gå med högtrycks tvätten och spola bort smutsen från alla betong ytorna (de e ganska mycket) och sen hämta från skolan och köra till tennisen på torsdagen. Och fredagen fick jag skjutsa till skolan och sen åkte jag ner till båten och fortsatte och tvätta den, och jag fick hänga med Stev (en som jobbar åt John) på en provtur i båten som bor på båten (en ”liten” gummi båt) för han hade fixat till något och skulle prova :), så jag fick till och med åka lite båt i fredags.

Och när jag va klar med tvättandet så åkte jag över till mission bay och köpte mig en glass och gick längs strandpromenaden innan jag drog mig hemåt. Resten av dagen va ganska lugn och jag och John kollade på “The Departed” efter Marcus hade gått och lagt sig. och det va fredag…

 

Lördagen va lite mer händelserik, för jag hade blivit med bjuden till wahiki island (en ö en halvtimmes båtfärd från centrala Auckland). Och vi skulle åka med färjan som gick klockan elva, men hälften missade den färjan av olika anledningar (inte jag) men när alla väl kommit fram så åkte vi till en strand som hette palm beach. Där blev vi kvar större delen av dagen, och solade och badade, kanske lite väl mycket(har bränt mig lite på vaderna). Men det var ett jätte fint ställe så det va värt resan… och sen tog vi bussen tillbaka till färjan och for hem, men dagen va inte slut för det. Vi hade nämligen bestämt att vi skulle gå ut på kvällen, så det var bara att åka hem och duscha och byta om och ner till stan igen.

Det var en okej ute kväll men inte något ut över det vanliga… förutom att jag tänkte att jag skulle se hur länge det tog och gå hem ifrån stan, och det tar en timme och en kvart. Med andra ord e det en sista ut väg när allt annat har gått på skit. Och om man e dum nog och börja gå klockan fyra på morgonen som jag va, kommer man i säng väldigt sent/tidigt.

Och idag kan ni kanske förstå om jag inte har gjort så mycket

 

Så där har ni det, nå mer finns inte och berätta om…

Ha de bra/ Marcus

 
 
Ingen bild

lisa

17 november 2008 07:51

"Bra tid att skriva på . ." skriver du Lite undrar jag ju: tidsangivelsen är 03.36 ! Det måste vara svensk tid, eller?

 
Ingen bild

Pappa

17 november 2008 20:38

Finally read what you wrote about your first weekend! Am so happy that all is well. Vi hörs

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards