Alla inlägg den 5 december 2008

Av Cameron - 5 december 2008 01:21

Halloj

 

Så där ja, nu har jag hunnit sätta mig ner och skriva lite igen. För senaste dagarna har varit ganska fulltecknade.

Och jag orkar inte skriva om allt som har hänt för då blir det alldeles för mycket, i alla fall för mig och skriva om :s.

Men jag har kommit in i rutinerna ganska bra nu känns det som och jag trivs fortfarande mycket bra. Men jag har haft lite problem med och få tillrackligt med sömn senaste veckan eller två. För jag var ut på stan dom helgen efter jag skriv sist och kom inte hem för än fram på morgonkvisten och sen när jag vaknat så blev jag bjuden på BBQ hos en av dom andra au pairerna och kom hem i ganska god tid men jag hade nästan behövt en dubbel natt kände jag måndagen efter… men de va det värt, man kan ju inte sitta hemma hela tiden nu när jag väl e ledig på helgerna och kan umgås med folk.

Och på tisdagen var jag iväg och lagade mat med Nommi, Nathalie, Li, Åsa, Emmelie och Fia hemma hos Fia, och jag har inte varit hem till någon och lagat mat sen innan jag flyttade från vansbro så de va kul och göra de igen.

På onsdagen fick jag ett sms från Linda och de slutade med att jag tog sista tåget hem från stan, gick på fel håll och kom i säng runt klockan tre halv fyra på morgonen. Så tordagen gick åt till och försöka hålla ögonen öppna till jag fick gå och lägga mig.

Fredag gick till nästan likadant, skickade några sms med linda innan vi träffades nere i stan där vi inte fick gjort vad vi hade tänkt. Och jag kastade in handduken och en taxi hem runt tre tiden (vilket va mycket lättare och snabbare än buss eller tåg.)

Och lördag och söndag var jag och Linda och surfade i muriwai och kollade på film på lördag kvällen.

Denna veckan har varit lugnare, men jag var iväg till devenport och va upp på Mt Victoria med Amanda Carolin och Lisa och de tog inte riktigt så lång tid som de va planerat så vi for och badade en stund. Innan jag va tvungen och dra mig hemåt igen.

 

Så tror jag fick med de mesta, lite om allt, ska försöka skriva lite oftare framöver… Men de får va allt för den här gången

 

Ha de fint /Marcus

Ovido - Quiz & Flashcards