Alla inlägg den 20 december 2008

Av Cameron - 20 december 2008 23:03

Hej hej,

 

Så ska jag passa på och skriva ett inlägg till denhär veckan… För jag e inte helt säker på när nästa kommer. För imorgon (måndag) ska jag och mamma flyga till sydön och kommer inte tillbaka till Auckland innan den fjärde januari :).

 

Och det har hänt ett par saker sen i onsdags.

I torsdags var jag ju med ut på båten och var behjälplig, och det tog nästan hela eftermiddagen, jag kom hem klockan kvart över sex på kvällen. Och klockan halv åtta/åtta skulle jag vara och fira Anna-Marias födelsedag. Och de va inte något problem i sig, problemet var att jag hade blivit tillsagd att ha skjorta och fin sko på mig… Fin skor har jag nu, tog mamma med sig när hon kom hit. Men alla mina (2) skjortor var smutsiga och det va där i problemet låg. Så jag blev tvungen och åka och köpa en och kom hem igen klockan lite i sju och skulle dusch, byta om och ta en taxi (som jag inte beställt än) och vara där.

Men mamma hjälpte mig och fixa numret till en taxi undertiden jag gjorde mig klar, och när man ringer till dom får man prata med en telefonsvarare som vet vart men ringer ifrån innan man sagt det och skickar en taxi inom fem minuter :o Vilket gjorde att jag lyckades komma i tid.

Och väl där så åt vi en jätte god middag och fick tårta till efterrätt, och när allt var klart hemma hos Anna-Maria var det utgång för dom som ville. Vi blev bara fem stycken tillslut, men det var kul men jag kastade inte handduken fram åt halv tre och tog mig en taxi hem igen.

Så jag var inte helt fräsch när jag vaknade i fredags morse… men de gjorde inte så mycket för allt jag behövde göra i fredags var och dammsuga lite och moppa golven på nedervåningen och en fick jag ledigt… Så jag och mamma åkte över till North Shore och tittade in på outletbutikerna och jag köpte mig en ny ryggsäck som jag fick för 44dollar istället för dom 89 som stod på prislappen, så där handlar jag gärna igen :p.

Sen tittade vi för bi Albany mall och fick en förtidig julklapp, ett par löparskor, och de har jag velat ha/ behövt ett tag nu så jag blev jätte glad. Och på vägen hem så stannade vi i takapuna och åt kvällsmat.

Och i går (lördag) var vi med bjudna på en surf tur med Noomi (en av Au Pairerna) och hennes pojkvän Josh, så vi blev hämtade halv nio och sen va vi och surfade ett par timmar innan vågorna fick nog och drog någon annanstans. Och sen åket vi (jag och mamma) ner på stan och kollade på alla och julshoppade och efter att mamma åkt hem så mötte jag upp Linda och satt och pratade med henne på ett café tills det var dags för mig och åka hem och sova.

Idag har jag inte hunnit med så mycket än, men det ska tvättas och packas och ett par saker till som jag inte kommer ihåg :s

 

Men de kan ni läsa om nästa gång om ni har tur :p

Ha de bra allesamman/Marcus

Ovido - Quiz & Flashcards