Alla inlägg den 12 maj 2008

Av Cameron - 12 maj 2008 02:18

Tjenar dar ute 


Ytterligare en vecka har passerat pa nya zeeland. Det har varit en vecka med manga nya upplevelser… dom flasta roliga men inte alla.

En som inte var sa kul var och bli vackt klockan ett pa natten av Karl, som hade spytt ner sangen, och det var inte den enda gangen den natten. Men det e vall sant man far rakna med om man har hand om barn gissar jag.


En kul sak var i fredags, da nastan 20 au pairer fran Sverige samladei vis Skytower for och sedan aka upp 190 meter till resturangen for och ata och sedan akte nagra hem, medans dom som blev kvar “gjorde stan” hela natten. Jag fick ge upp vid fyra tiden for att jag skulle upp och jobba pa lordagen.

Lyckligt vis hade Karls mormor gatt med pa och ha hand om Karl pa fredag kvallen och lordag formiddag, sa jag fick sova lite… 

En anna kul grej var att jag fick lite tid och ga till en sport affar som hade lite cyklar, sa forhoppnings vis kommer jag och ha en cykel ganska snart.

Och jag har varit pa mitt forsta au pair mote med AuPair DownUnder dar fick vi reda pa lite saker som va bra och veta, tyvar var det inte sa mycket nytt… men det var val tvunget och sagas. Och man fick traffa ytterligare nagra nya aupairer som nyss kommit hit… 


Det var nog det som har hannt…

Ha de fint till nasta gang/ Marcus

Ovido - Quiz & Flashcards