Alla inlägg den 20 maj 2008

Av Cameron - 20 maj 2008 00:06

Hallå

 

Nu har det gått en vecka igen och jag ska försöka skriva något varje vecka åtminstånde. Som ni ser så har jag kommit på ett sätt och göra Å, Ä och Ö, men det finns säkert ett enklare sätt. Nu sitter jag och har infogat en massa å, ä och ö och klistrar in dom där det behövs, men det fungerar…

I måndags och tisdags var jag ledig, så jag åkte runt med ”min” bil. I måndags var jag på Albany mal och tittade runt en stund innan jag åkte ut till en strand på östra sidan av North Shore, kommer inte ihåg vad den heter men den var ganska fin.

I tisdags var jag på en anan strand, Long bay, och som namnet antyder var den ganska lång… Men man kunde fortsätta runt en klippa på lite stenar, och nar man vandrat längs klippan 10/15 minuter kom man fram till en riktigt fin strand (se blider). Så jag la mig i solen och försöket jobba på min sol bränna och läste lite innan jag gick tillbaka. Då hade tidvattnet kommit in, och jag fick byta om till badbyxor och vada på några ställen :p.


Det har hänt ett par roliga grejor till under dom gångna dagarna, jag har köpt/fått en cykel (jag ska betala halva) och jag har hittat en bra cykel affär, och ”ägaren” (tror han äger det) har parat ihop mig med en tjej som jobbar i affären ibland. Så nu ska jag bara ta mod till mig och ringa henne…

Och så har jag varit ute och cyklat en sväng, och det var en upplevelse. Beach Road är inte alls så platt som det låter, det finns inte en ända platt bit någon stans på den… Så va var trött när jag kom hem efter den rundan igår.

 

Det var nog allt,

Simma lugnt /Marucs

Ovido - Quiz & Flashcards