Alla inlägg den 10 juni 2008

Av Cameron - 10 juni 2008 03:55

Hej alla där ute  

Har satt mig ner igen för och skriva några rader om hur det har varit senast veckan igen.

I torsdags förra veckan jobbade jag och vad jag gjorde medans Karl var på dagis kommer jag tyvärr inte ihåg, så det kan inte ha varit något viktigt, (tror jag).

Fredagen finns det där emot mer och berätta om, för när jag och Sharon hämtade karl på dagis åkte jag först och lämnade Sharon inner vi deras nattklubb i stan och sen åkte jag och lämnade karl hos sin mormor, så att jag hade kvällen ledig. För jag skulle ner till takapuna och träffa Fredrik, Jocke och en bunt andra au pairer. Vi träffades ungefär klockan åtta utanför Burger King, där vi började kvällen med och äta… sen gick vi ner till en av barerna vi hade varit på söndagen innan, och dom visade rugby på en storbilds skärm. Men dom höll på och göra iordning för bandet som skulle spela efter matchen var slut, så vi stannade kvar där och hade det ganska kul hela kvällen och åkte hem när dom stängde.

I lördags morse hade jag sovmorgon efter som att karl var hos mormor men han kom hem vi tio ungefär med den ”Gamla” Au Pairen som kom hem kvällen innan. Så efter och ha duschat och ätit frukost fick jag börja jobba igen.

Men jag var inte hemma så länge… För tackvare att Louisa var här och kunde ta hand om Karl fick jag köra Sharon till en data klient som behövde en skrivare installerad ASAP. Och han och hans familj bor i det största huset jag någonsin varit i… det var enormt helt enkelt. Deras kök var större än min lägenhet i Vansbro och jag kan bara tänka mig hur deras hemma bio ser ut när jag sett resten av huset (för den låg i en separat byggnad tillsammans med pappans kontor)…

Resten av lördagen var en ganska lugn tillställning med en film innan det var dags och lägga karl och börja tänka på refrängen själv.

På söndagen bakade jag och Karl en banankaka, med lite choklad i för husfridens skull. Vi bakade faktiskt två… för jag gjorde tabben och glömde och hälla mjöl iden första :s. resten av dagen lekte vi med lego och gjorde lite husarbete, jag gjorde det mesta hus arbetet och han lekte mest med lego vill säga…

Igår gjorde jag inte många knop och var ganska nöjd med det… Idag har jag varit och införskaffat mig en kortärmad undertröja och en vindväst så jag kanske kan hålla mig frisk ett tag nu, och sen gick jag en vända på stranden nere i takapuna (det liggen inte så långt bort) innan jag åkte hem igen.

 

Blev ett långt inlägg denna gången, hoppas att jag inte har tråkat ut er…

Simma lugnt/Marcus

Ovido - Quiz & Flashcards