Alla inlägg den 5 november 2009

Av Cameron - 5 november 2009 11:02

Tjenar


Nu händer något som inte händer så ofta… jag uppdaterar min blogg två gånger på tre dagar.

Men det kändes passande, dels för att jag inte fick med några bilder från halloween och dels för att jag ville berätta att jag har varit med om mitt första snöfall sen vintern 07/08, och hur konstigt det än kan låta så tycker jag att det ska bli riktigt kul med vinter.

Så nu sitter jag här och kollar på hur det kommer små flingor med snö genom luften och känner att jag vill ha mer snö så man kan åka skidor, ut och träna på vintervägarna och att det ska bli kallt på riktigt så man kan åka skridskor på sjöarna när dom fryser. Tyvärr är det inte så kallt än, så den snön som kommer nu lägger sig knappt på gräset ens och vattnet fryser inte riktigt än.

Snön började faktiskt komma redan igår men lite mer som hagel än snö under dagen. Men när vi åkte hem från Karlstad efter att ha sett Lars Winnerbäck spela (som var riktigt bra, tyckte till och med jag som inte är en inbiten Winnerbäck lyssnare) snöade det på riktigt och man insåg att det faktiskt är mer vinter än höst nu.

Igår var jag runt och letade jobb, jag lämnade in ansökningar på två olika ICA-butiker och på Konsum så har jag tur så får jag jobba lite mer framöver. Men jag ska skriva fler ansökningar för jag kom på massa fler ställen och söka jobb på undertiden jag gick genom stan (man får inte säga ”byn” om Säffle för det e en stad och det e lite känsligt då det inte är mycket större än en by, (men ni kan läsa byn där det står stan)) bland annat på hotellet och på Sibylla.

Imorgon ska jag jobba imorgon på herrgården så förhoppningsvis har det blivit lite kallare till dess så jag slipper traska runt i snöslask och bli helt genomblöt…


Men nu har jag inte mer och skriva om,

Så ni får ha de bra där ute /Marcus




         


Ovido - Quiz & Flashcards