Alla inlägg den 24 december 2009

Av Cameron - 24 december 2009 12:36

God Jul


Så ska jag skriva ett par rader så här på julafton tänkte jag mig…

För just nu känns det som att vi inte har så mycket ju grejer och fixa med, granen e klädd och gröten står på spisen. Vi har inte ens någon som kommer hit idag, så vi behöver inte göra så värst mycket åt alla barren på golvet och dammråttorna i hörnen heller. Vi sitter mest och väntar på att kalle ska börja.

Så jag måste bara skriva om en grej som Thomas sa igår, att man kan satsa pengar på om Anna Anka kommer få fler tittare än Kalle Anka. Detta tycker jag e lite fel, för jag hoppas verkligen att det inte blir så att Anna Anka får så många tittar för att på julafton finns det bara ett program… klockan tre är det Kalle och förutom det tycker jag inte att man ska behöva kolla på tv. Julen e faktiskt en högtid där man har ett utmärkt tillfälle och umgås med sina nära och kära, och det gör man nog bättre om man sitter och spelar ett brädspel eller lägger ett pussel tillsammans än om man kollar på tv.


Igår var det lite små pyssel med och fixa till dom sista klapparna som kom med posten som behövde slås in och lägga under granen sen åkte jag och David till badhuset och hoppade lite hopptorn och lite trampolin och lite vattenrutschbana.

Sen blev det en kväll med julbak och sen klädde vi granen och drack glögg och åt pepparkakor, clementiner och nötter. Sen var det natt och jag blev inte väckt av mamma imorse men av telefonen av ett sms som jag svarade på och sen somnade jag om och blev väckt av telefonen en gång till och sen gick jag upp.

Så nu kokar jag gröt och skriver lite här. Men nu ska jag ta hand om gröten och vänta på Kalle Anka.


GOD JUL på er alla önskar Marcus

Ovido - Quiz & Flashcards