Alla inlägg den 15 december 2009

Av Cameron - 15 december 2009 11:41

Hallå alla där ute


Sitter här i köket i Säffle och kollar ut på snön som äntligen har infunnit sig igen. Denna gången ser det ut som att den får stanna några dagar, åtminstone om man ska lita på SMHI.


Jag har just varit ute och promenerat en sväng på skidspåret (jag vet att man inte ska göra det när det finns snö, men dom har inte spårat än plus att det är för lite snö för det fortfarande ändå) och just när jag lämnat stigen och kommit upp på själva spåret fick jag ett infall att springa… Så jag tänkte varför inte, jag kom nog runt 3,5 kanske 4 km innan det kändes lite väl jobbigt i benen och sen gick jag resten av vägen hem. Jag brukar gå milspåret men jag ”fuskar” så det blir nog inte mer än sju eller kanske åtta km totalt.

Men jag gick och funderade på om jag hade varit duktig för att jag hade sprungit eller om jag varit en latmask för att jag inte pressade mig att springa längre… har inte kommit fram till något än, kanske är något mittemellan.


I söndags jobbade vi lite på herrgården, det blev fyra timmar för mig och fem för Amanda innan vi blev hämtade och åkte hem till Amandas mormor och fick middag och satt och pratade. Inte så länge, för både jag och Amanda var ordentligt trötta och Britt-Marie skulle åka ut till Fabbiene för att he ridlektion.

Men vi gick inte och la oss när vi kom hem, vi hamnade i ett sånt där övertrötthets läge så det tog flera timmar och komma i säng.

Gårdagen sov vi nästan bort helt, hela förmiddagen i alla fall. Sen åkte vi och handlade på ica och sen åkte vi till IKEA inne i Karlstad och träffade en av Amandas kompisar och jag köpte en julklapp:) innan vi åkte till grums för och hämta Amandas sadel som varit på omstoppning, vilket var den riktiga anledningen till att vi var iväg (IKEA va bara en kul grej).

Sen for vi ut till hästen för och ta hand och henne. Och kvällen spenderade vi tillsammans med en annan av Amandas kompisar (som bor två hus bort när hon inte pluggar i Karlstad) och lagade wok och nudlar och tittade på tv.

Sen gick Anna hem och vi kom inte i säng… som vanligt. Visserligen har dygnet vridits lite lite när vi inte har slutat jobba mycket innan midnatt och ibland efter till och med dom senaste dagarna.


Å så här på slutet kommer lite riktiga nyheter: Jag ska på arbetsintervju klockan två idag:) nog för att det är på McDonalds. Men det kommer inte att bli alls mycket jobb på Sundsherrgård i januari och det är en inkomstkälla.


Men nu ska jag gå och väcka Amanda och sen göra mig presentabel till arbetsintervjun…

Så ni får ha de bra tills nästa gång/ marcus

Ovido - Quiz & Flashcards