Alla inlägg den 18 september 2009

Av Cameron - 18 september 2009 23:18

Hallå,


Nu har det blivit dags för lite mer uppdatering.

Se sist har jag förflyttat mig till Skåne igen och kommer förmodligen inte vara kvar här alltför länge till. Hit kom vi (Amanda är med här nere) på en lång buss tur och en liten bil tur och så överraskade vi Mamma och Pappa genom och komma hem två dagar innan vi sa att vi skulle. Sen dess har vi inte gjort jätte mycket, ganska mycket vardags grejer handla, träna städa osv. 


Men i dag har jag gjort något för första gången :). Jag var nämligen och gjorde mitt konditions test till brandmansutbildningen. Om jag ska vara helt ärlig så är dom inte jätte petiga med hur vältränade dom som blir antagna är. Det var ganska mycket som att gå i en backe med skidkläder på sig och en ryggsäck.

Det var mer varmt än jobbigt, visserligen fick jag lite puls men det får jag för nästan ingenting just nu.

Men min prov ledare inspirerade mig till att försöka göra en ”Svensk Klassiker” med att prata lite om att han skulle upp och springa Lidingöloppet om ett par veckor. Så nu vill jag börja träna inför Vasaloppet som jag hade tänkt mig som start på det hela. Skåne kanske e lite fel ställe och bo på för och träna längdskidor. Men jag tror att det ska kunna gå ändå, med konditionsträning och rullskidor.

Och samtidigt får jag ett nytt tränings mål för ett helt år framöver. Det som jag tror kommer att bli svårast är nog tre mil löpning på Lidingöloppet om ett år, men som sagt har jag ett år på mig och träna upp löpningen.


Men nu e det lägg dags, mer om  allt detta nästa gång kanske…


Ha de bra/Marcus

Ovido - Quiz & Flashcards