Direktlänk till inlägg 9 april 2010

Högskoleprovet imorgon :/

Av Cameron - 9 april 2010 19:11

Hallå


Nu så har tiden gått så där som den har för vana att göra och jag känner att jag borde skriva lite igen.

Den större delen av förra veckan gick åt till att försöka plugga på högskoleprovet och ta hand om Fabbis. Jag lyckades träna lite också, men det har inte blivit så många högintensiva pass ännu. Ett till antalet, men det var desto mer intensivt, 25 minuters löprunda med ca 170 i snittpuls och 206 som högsta upp mätta notering.

Påskhelgen var en lugn helg, vi spenderade långfredagen hos ”mormor” Mela där vi fick traditionell påskmat, påskafton hade familjen Linelius-Ljungman blivit inbjudna till ett par bekanta på middag så jag och Amanda följde med och åt lite mer påskmat och umgicks lite. Sen på söndagen stuvade Britt-Marie, Mela, Amanda och jag in oss i bilen halv åtta och åkte till Örebro för att vara med på gudstjänsten där Amandas moster blev utläst ur kyrkan. Sen var vi kvar och fikade och åt lunch med släkten på den sidan av familjen. Sen var det åter färd till Säffle en lite sväng till Fabienne på kvällen.

Denna veckan har det inte blivit mycket vettigt gjort känns det som, vi var till ATG i Karlstad och fick pålle frisk förklarad i benet som har haft karpalleds inflammation. Men snoret är inte borta än… så vi får fortsätta och gå med henne några dagar till.

Och så hände det en ”kul” grej, när Amanda tog ut Fabienne ur boxen för att gå tio meter bort till ”gamla stallet” så passade hon på och smita. Men efter en lite men intensiv jakt i en hage, runt ett stall och genom världens snö driva var hon åter under kontroll och kunde få på sig sina nya skor som var anledningen att hon skulle till ”gamla stallet” från början.

Resten av dagen var tanken att vi skulle panik plugga, men det blev inte riktigt som vi planerade. Istället har vi gjort ingenting, tror jag i alla fall. Vi har lagat rotmos, ätit rotmos och kollat på Lyx Fällan, städat köket efter rotmos lagningen, provianterat inför provet imorgon och varit ute på en promenad.



Nu ska vi nog fortsätta och inte göra så mycket tror jag, det känns inte som att det kommer gå ens om jag försöker. Så då är det bättre och inte försöka så slipper man misslyckas :P


Ha de gött/Marcus

 
 
Ingen bild

Lisa

9 april 2010 21:46

Smarta Fabbis! Klart hon tog tillfället i akt efter att ha stått i boxen tre veckor - de hade jag också gjort om jag var hon. Du får diciplinera din träning bättre annars blir du 'omkörd' av mig, tre pass på 8 dagar - KOM IGEN GRABBEN

 
Ingen bild

David

12 april 2010 21:32

Fint med lite högintensitets träning, har inte kört något sånt alls :P
Men dock så har jag sprungit 5km både idag och igår i det underbara solskenet :) Så passa dig, med det och styrketräning så kommer jag vara starkare än dig på noll tid :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards