Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Hemavan nästa =)

Av Cameron - 14 april 2010 20:09

Hej hej, hallå


Nu så ska jag uppdatera er lite på vad som händer i mitt liv igen. Tyvärr så är det inte så mycket stora nyheter, men några saker har jag hunnit med sen sist…

Högskoleprovet är en av dom sakerna, men det gick inte som jag ville. Så det blir nog inget pluggande till brand men i höst heller, kanske kommer på någon annan liten kurs som jag kan läsa på distans kanske.

Jag har insett att mina löparskor inte är så bra att gå långpromenader i, för då får jag skavsår och kan inte göra om det på några dagar :/ så jag funderar på och kanske investera i ett par skor jag kan ut och gå i utan att få skavsår…

Jag har varit på McDonalds och ringt till McDonalds och jobb men dom har inte hört av sig än… dom kanske inte vill ha mig där :s

Och så har jag jobbat två dagar på Knusesunds Herrgård med lite allt möjligt vårpyssel rensa hängrännor från löv, skotta ut dom sista snödrivorna i solen, klippa av grenar som knäckts av snön osv.

Jag har köpt en minidator. Och lämnat tillbaka den igen. För jag blev så besviken på den när jag packade upp den igår och såg att batteriet inte alls passade/såg ut som jag hade förväntat mig. Utan det stack ut på undersidan så att datorn blev lite L formad, och det gick inte och se på det visnings exemplar som stod ute i affären eftersom batteriet inte satt i på den. Alltså var den inte alls lika smidig och behändig att ha med sig längre. Så det hela resulterade i att den blev tillbaka lämnad idag och jag fick mina pengar tillbaka.


Och nu på lördag åker vi till Östersund för att sen åka vidare till Hemavan på söndag och ha en veckas skidsemester. Visst jag förtjänar nog inte en veckas semester efter att ha jobbat fyra dagar, men det struntar jag i… jag tänker njuta till fullo av det. Det e i alla fall två hela vintrar sen jag åkte skidor nu så jag hoppas att jag inte ramlar och bryter benet första dagen, för då skulle jag nog bli riktigt jäkla sne på mig själv…


Så det ska nog vara det mesta av det som har hänt, visst händer det mycket mer än så här. Men det e alla små saker som händer varje dag som jag inte orkar skriva om just nu. Det kommer kanske med en annan gång.



Ha de fint/ Marcus

 
 
Ingen bild

Lisa

18 april 2010 08:50

Varför lägga ut pengar på ett par promenadskor när du bara behöver växla upp tempot i löparskorna - det blir billigare o effektivare att spring ;)
Tekniken spelar oss hela tiden olika småspratt - vad lärde du dig av detta?
Hemavan - käre tid det är ju näst intill vid polcirkeln. Om du nu kan ta det lite lugnt, åtminstonne 1a dagen, så får du säkert åka alla dom andra dagarna också. Jag gläds med dig, o ditt sällskap, att ni får komma iväg o ha semester - det behöver alla med jämna mellanrum.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards