Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Tvättbjörnen bloggar

Av Cameron - 25 april 2010 07:49

Tjenare


Nu är en underbar vecka i Hemavan slut, en bättre skid semester kan man nog inte önska sig.

Vi hade:

Sol från en blå himmel utan några moln fem av sex dagar.

Hade man otur var man inte själv i backen, och den längsta liftkön var man tvungen och vänta i 2 minuter (vilktet bara hände en handfull gånger).

Och det fanns mmassor med snö kvar i backarna nästan hela veckan, dom sista två dagarna tittade lite bruna fläckar fram på sina ställen i ett par av pisterna.


Allt detta resulterade i en av dom bästa skidsemestrarna i mitt minne och att jag nu ser ut som en tvättbjörn/uggla i ansiktet. (Bilder kommer...)

Men för tillfället sitter jag i Vansbro, jag tog tillfället att hälsa på Adrian och Mia när vi hade vägarna förbi på vägen hem. Hit kom jag i natt och vänliga som dom är hade dom lagt ut nyckeln till mig så jag kunde smyga in utan och väcka hela huset (hoppas jag i alla fall).

Anledningen till att jag kom fram mitt i natten var att till skilnad från när vi åkte upp, kördes hela sträckan i "ett svep" med start vid lite efter fyra från Hemavan, vilket gjorde att med gemensamma krafter hölls bilen rulladen ganska non-stop fram till säffle troligtvis med bara några få stopp för mat och förar byten. Det var inte så hemskt som det kanske låter, och man kommer ju fram snabbare än om man ska stanna och sova så jag tycker att det var värt att spendera en natt i bilen för att komma fram snabbare.

Dom närmaste dagarna har jag för avsikt och vara här och hälsa på ett par dagar för att sen åka över till Falun och hälsa på min äldrebror och hans flickvän en dag eller två och sen återvända till verkligheten i Säffle med allt vad det innebär.


Så nu sitter jag och väntar på att herr hörnqvist (Mia är och jobbar) ska vakna eller att klocka ska bli så dax att man kan hjälpa till med det.

Kanske har vaknar om jag går och gör lite frukost...


Ha de fint allesamman/ Marcus

 
 
Ingen bild

Lisa

25 april 2010 18:32

Du har haft det bra med sällskapet, backarna o vädret - det är du värd. Hjälpa Adrian att vakna kan jag tänka att du riktigt längtar efter ;) Ha det gôtt både i Vansbro o Falun

 
Ingen bild

Pappa

28 april 2010 22:30

Like I maybe said to you on the phone this morning, my life is altogether to full of work. I don't keep up with your blogg like I should... Think about you every day, though, and try to keep up with what you do. Hope you have a good time back in Säffle. Miss you. Pappa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards