Direktlänk till inlägg 17 juni 2008

Punka :s

Av Cameron - 17 juni 2008 10:06

Go kväll

 

Nu har jag fått mat i mig så jag tänkte att jag kunde berätta vad som har hänt dom senaste dagarna…

Onsdag var inte så händelserik… for jag kommer inte riktigt ihåg vad jag gjorde förutom att hjälpa Sharon och städa nere på nattklubben.

Men i torsdags var jag ute och tränade, och jag tog mig utanför stan för första gången sen jag kom hit:), jag var ute i två timmar cirka. Och det kändes bra och komma ut på ett ”riktigt” pass utan alla rödljusen och alla jä*la bilarna… plus att jag fick åka lite riktig backe, ca 2km lång och 9 % som mest. En riktig backe med andra ord, och det va kul och åka ner på vägen hem:p.

Och i fredag gjorde jag något som jag aldrig gjort innan… Jag var på Zoo med karl och hans dagis. Och det var en riktig upplevelse, alla fick två barn och hålla reda på och sen gick vi in… Jag hade hand om Karl och hans bästa kompis, så det var inga problem med det. Det var mest att få dom och gå på samma håll och inte springa iväg. Nu tänker ni säkert att det e ju bara och hålla barnen i händerna, och visst de e det, men döm inte förens ni provat. Trust me on that one.

Lördag och söndag var ganska lugna, på lördag var jag på ett Aupair möte som inte gav ett enda dugg… och söndagen gick åt till att baka lite muffins kolla på film inne på nattklubben och middag på Lone Star.

Igår regnade det hela dagen så jag tog det lugnt och letade upp ripcurl och billabong outlet affärerna, men jag hade inte så mycket pengar med mig, på gott och på ont… Det fanns massa saker jag vill ha där :p. Och sen åkta jag hem och kollade på sagan om de två tornen, Nya Zeelenska versionen, och jag hittade en sen som inte var med i någon annan version jag sett (tror jag).

Idag har jag varit ute och tränat och fått min första punka sen jag kom hit och tappat en av mina långfingrade handskar som jag hade i en ryggficka. Och det stör mig riktigt mycket, dom va dyra och jag hade inte hunnit använda dom än.

Och på eftermiddagen har jag varit på Albany Mall och när jag åkte hem tänkte jag mäta backen jag åkte i torsdags. Och sen kunde jag inte vända för det var en bil bakom mig, så jag åkte vänster, och det gjorde bilen bakom också. Och när han tillslut svängde av tyckte jag att jag lika gärna kunde se om jag kunde hitta en runda och cykla… så jag körde runt ett tag och hittade ett par rundor som verkar kul.

Och det var allt jag har hunnit med… blev ett långt inlägg denna gången också, hoppas att ni orkar med :p

 

Ha de fint/ Marucs

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards