Direktlänk till inlägg 1 juli 2008

Ytterligare en vecka på Nya Zeeland

Av Cameron - 1 juli 2008 08:37

Tjenar,  

Som ni säkert har märk blev det inte fler uppdateringar förra veckan, och så blev det för att det inte blev någon träning i tisdags och onsdagen var ganska lugn också. Och onsdagen var den enda dagen som det inte spöregnade av och till hela dagen.

 

I stort var det en ganska tyst vecka… det enda som faktiskt har hänt är att i söndags då vi gick på bio och såg Kung Fu Panda. Och det var en riktigt kul film och inte bara en barn film, i alla fall om man tycket om Ice Age och liknande. Efteråt gick vi (Sharon, Rod, Karl och jag) till Lone Star och åt middag innan det var dax och fara hem igen.

Senare på kvällen när både Sharon och Rod hade slocknat (vilket de gjorde mycket fort) begav jag mig ner till Takapuna för och möta Fredrik, Maja och Zandra för och kolla på bio. De var nog första gången jag har varit på bio två gånger på en dag :p. Vi såg Den nya Narnia filmen, och den liknade den första ganska mycket om jag ska vara ärlig, men det var skönt och komma ut och umgås med några i min egen ålder.

 

Igår, måndag var jag duktig och var ute och tränade, det blev det längsta passet sen jag kom hit på 2 timmar och 35 minuter. Och halva sista timmen hade jag sällskap med en annan cyklist, en ”kille” runt 35, 40 år som jag åkte ifatt i en backe, trots att han inte åkte riktigt lika fort som jag hade gjort innan var det värt och slå av på tempot för och få någon och åka med. Men när vi kom in i bebyggelsen igen så skiljdes vi och jag tog mig hem med ganska trötta ben som inte riktig tycket om dom sista backarna upp till manuka road.

 

Dagen idag har gått åt till och få psykbryt imorse så det blev ingen cykling, istället läste jag ut min bok, och sen snörde jag på mig mina löpskor och gick ut och gick en vända, vet inte riktigt hur länge det blev, för jag stannade på glenfield mall och tog en fika och kollade efter nya böcker och läsa.

Så nu vet ni vad jag har gjort senaste dagarna.

 

Ha de bra/ Marcus

 
 
Ingen bild

Lisa

1 juli 2008 14:40

Trevligt m cykelsällskap. Kul o 'höra' att du träffat jämnåriga igen. Jag är fortfarande utan internet, djävla ComHem - hoppas vi kan pratas vid på söndag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards