Direktlänk till inlägg 17 december 2008

Besök från sverige :)

Av Cameron - 17 december 2008 08:44

Hej igen 

Jag e inge vidare på de här märker jag, har inte så mycket tid över och sitta ner och skriva. Och sen när jag väl gör det kommer jag bara ihåg hälften av vad jag har gjort. Men jag ska försöka nu i alla fall.

 

Vi kan ju börja med helgen efter att jag skrev sist. Då var jag upp till North Shore och badade med Lisa, Carolina och Amanda i mairangi bay på lördagen och sen satt vi och kollade på en film som jag inte kan komma ihåg namnet på. Men den va ganska värdelös, så de slutade med att jag och Amanda (för Carolina hade åkt hem och Lisa hade slocknat) satt och pratade istället för och kolla på filmen. Sen fick jag lov och dra mig hemåt för jag skulle nämligen upp klockan sex så jag skulle hinna hämta mamma på flygplatsen på söndagen. Så jag fick ta sista bussen från mairangi bay in till stan och sen missade jag sista bussen från stan hem. Men jag tog ett tåg istället, men… från tåg stationen va det en bit och gå hem hit, så efter 40 minuters promenad gav jag upp och tog en taxi sista biten och kom i säng alldeles för sent.

Vilket innebar att jag inte vaknade när jag skulle och kom försent till flygplatsen :s

Men jag blev förlåten och efter vi hade klarat av en McDonalds frukost i ankomsthallen åket vi hem och lastade av alla grejorna och bestämde oss för att vi skulle åka till muriwai och surfa/bada. Sagt och gjort och det var en jättebra dag och göra de på. Och på kvällen åkte vi in till Mt Eden Village och åt kvällsmat innan det var dags och sova igen.

 

Förra veckan gjorde vi några små dags turer medans jag va ledig på dagarna, och de va en trevlig vecka med några nya grejer för mig också.

Så va vi framme vid helgen som var…

I lördags hade jag och mamma blivit med bjudna up på en tur på den stora båten, med några kunder som ville titta lite närmare på den. Och där rök nästan hela dagen, men vi åkte bort till misson bay och åt glass efter vi kommit i land innan vi for hem igen. Sen så var jag ut med en bunt kompisar på kvällen (och natten) för även om mamma e trevlig så e de alltid roligt och träffa folk i ens egen ålder.

Så efter några timmars sömn så var det dags att ta sig an söndagen, som va hade pratat om att lägga på en vin tur på Wahiki… Kanske inte något som jag hade gjort ensam men det var väldigt trevligt och vi blev kvar på Wahiki till kvart över åtta och de betyder i sin tur att det vart ganska sent innan vi kom hem igen. Men vi va nöjda, glada och trötta när vi väl gjorde det.

Och denna veckan har knappt hunnit börja känns det som, och imorgon e det torsdag :) vilket betyder att jag ska ut och hjälpa till när stor båten ska ut och åka igen. Och sen e det fredag, och på måndag nästa vecka ska jag och mamma åka till sydön och titta på allt som finns och se… och sen kommer Adrian och Mia några dagar efter att vi kommit hem där ifrån… och sen e det februari och då e det nästan april och då ska jag åka tillbaka till Sverige igen. :S

Men jag hoppas att jag hinner med och göra lite till innan dess, har ett par saker kvar på min lista som jag vill klara av innan april…

 

Så där då vart det ett nytt inlägg till samlingen :p

Ha de gött/Marcus

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards