Direktlänk till inlägg 24 december 2008

God Jul

Av Cameron - 24 december 2008 23:42

God Jul!!!

  

Hej allihopa, nu sitter vi här i Queenstown på juldagen och allting e stängt… som det ska va under julen(på gott och på ont).

Och som ni märker har vi fått tag på Internet… så jag tycket att detta va ett bra tillfälle och skriva lite… För dom senaste dagarna har vi varit i Dunedin och igår åkte vi hit med buss på eftermiddagen och varit turister.

Följande har hänt:

Måndag morgonen började på sämsta tänkbara sätt, jag försov mig… Men bara en halvtimme sen kom mamma ner och väckte mig. Och efter en snabb frukost och en sista koll så gick vi ut och tog taxin som vi hade beställt till flygplatsen.

Och om en försovning verkade illa… När vi kom till incheckningen säger hon som stod i disken ”You do realize your flight doesn’t leave until 7:10 PM” och vi ”skulle” flyga 07:10. Men jag hade inte kollat om det stod AM eller PM på bokningen, för det heter ju 07:10 eller 19:10 inte 7:10 am eller pm. J***A S***NS F**B***DE IDIOT system, Länge leve 24 timmars systemet…

 

Men vi kom iväg tack vare en hjälpsam person som stod i hjälp disken. När vi väl kom fram till Dunedin, tagit oss in till stan och ”checkatin” på vårat vandrarhem så gick ut och upptäckte stan och åt lunch. Sen gick vi hem och bytte om inför Pingvin Turen som vi skulle ta. Vi fick åka och kolla på världens enda Albatross koloni på fastland och fick se massor av albatrossar och lära oss en del om dom. Sen åkte vi vidare och tittade på Fur Seals, Yelloweyed Penguins och sjölejon. Vi kom inte hem från det förens 21:30 och vi var ganska trötta när vi väl gjorde det, så vi gick och la oss ganska fort.

I tisdags så var vi ner på stan igen, åkte en guidad busstur och fick se världens brantaste gata Baldwin St (som e riktigt brant!). Vi fick se allt annat som va värt och se också. När vi kom tillbaka från den gick vi och beställde bord på ”The Alehouse” som är restaurangen tillhörande Speight’s bryggeriet efter att ha fått tips av busschauffören om det. Och det kan jag säga att åker ni till Dunedin så lär ni dit och äta, för dom har mycket god mat.

Och efter det va de dags och dra sig hemåt igen.

Igår Var det lite av en mellan dag trots att det var julafton, för vi skulle ta oss mellan Dunedin och Queenstown vilket inte är mer än 25/30 mil, men det tog  fyra och en halv timme innan vi tillslut kom fram. För vägen gick upp och ner, fram oh tillbaka, men vi kom fram och han handla lite mat innan affärerna stängde.

Medans vi gick och handlade så träffade vi Fredrik (en au pair som flyttade ner hit från Auckland för och jobba i augusti) så vi en guidad tur runt i Queenstown och jag och Fredrik gick ut och tog en öl och åt lite nachos på kvällningen.

Och i dag har vi inte hunnit med så mycket mer än frukost och sitta lite på datorn…

 

Mer om vad vi hittar på i Queenstown nästa gång…

God Jul Allesamman/ Marcus  

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards