Direktlänk till inlägg 27 december 2008

3, 2, 1 Bungy!

Av Cameron - 27 december 2008 08:12

Tjenar

 

Så blir det en uppdatering till innan vi åker från Queenstown vidare mot Mt Cook och christchurch imorgon.

 

Sen senast har vi firat jul här på hostelet men en så kallad orphins dinner, vilket innebär att alla som inte har sina nära och kära hos sig kan gå på en julmiddag tillsammans. Vilket va en trevlig tillställning som varade från två tiden och framåt. Men jag och mamma drog oss tillbaka vid sju för och orka upp och hinna med vår buss till Millford Sound klockan 08:15 igår morse.

Och vi han med bussen och så bar det av… massa kort, några stopp och sju timmar senare kom vi äntligen fram. Efter att ha åkt genom ett berg och ner till vattnet på en liten slingrig väg, och gick ombord på båten som skulle visa oss runt i fjorden. Tyvärr låg det ganska mycket regntunga moln över fjorden, men det innebar att vi fick se väldigt många fler vatten fall en man får på en solig dag. De var en spektakulär tur som varken ord eller bilder kan göra rättvisa, trots molnen såg vi klippor på en kilometer stupa nästan rakt ner i vattnet och vattenfall som var nästan lika höga störta utför branterna…

När vi kom tillbaka va det bara och hoppa på bussen igen och börja åter färden som bara avbröts för ett mat stopp efter ca en tredjedel. Klockan hade hunnit bli 21:30 innan vi äntligen fick gå av bussen och sträcka på benen i Queenstown igen. Efter det blev det sängen ganska så omgående måsta jag erkänna.

Det dagen har bjudit på kommer jag nog aldrig kommer glömma… Jag har nämligen hoppat bungyjump för första gången :) Inte vilken som helst, utan den högsta på hela Nya Zeeland, Nevis Bungyjump som är ett fritt fall 134 meter upp i luften(men själva fallet e ”bara” ca 125 meter). Inte heller detta kan ord eller bilder göra rättvisa, men jag kan erkänna att jag var mer än lite skraj precis innan jag hoppade, men de gick över väldigt fort och jag skrattade hela vägen upp igen. Dessutom har jag bestämt mig för att nästa gång jag kommer hit (för jag ska hit innan jag kommer tillbaka till Sverige igen) så ska jag hoppa bungyjump igen.

Efter det så har vi tagit det ganska lugnt och ätit på FergBurger som utan konkurrens gör dom bästa hamburgarna i Queenstown och förmodligen på hela Nya Zeeland. Så gillar man hamburgare måste man in dit om man befinner sig på sydön.

 

Imorgon blir det som sagt en resdag till, och vi får se om det blir något inlägg från Christchurch för vi har inte jätte mycket tid över innan vi anländer i Wellington. Så Gott Nytt År om de blir så.

 

Ha de gött där ute/ Marcus

 
 
Ingen bild

BLö

27 december 2008 11:15

Jättebra med blogg o resedagbok så vi får lite bilder o berättelser i portioner. De långa bussturerna verkar häfiga men är kanske mer hisnande än dryga. Bungy Jump klarar jag ej av att kommentera. Kram Mormor.

 
Ingen bild

Pappa

27 december 2008 21:02

You are one brave boy! What an experience it must have been. How fast were you falling at the bottom (before you started to slow down!) Great to read what you and Mamma have written and see the pictures. Haven't been much on the Net these days but caught up this evening. Found out today that Lena's brother Dan and his wife Lena are vacationing on the South Island right now, too! Happy New Year on Thursday if we don't connect before then.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards