Direktlänk till inlägg 30 december 2008

Gott Nytt År

Av Cameron - 30 december 2008 22:39

Gott Nytt År

 

Sitter ni och läser detta direkt när jag läger ut de så kanske bet ser lite fel ut, men här nere e det faktiskt nyårsafton nu:)

Senast dagarna har vi förflyttat oss två gånger... till Christchurch och sen till Wellington Där vi e nu och ska fira nyår.

 

Christchurch kom vi till efter en heldag på busen, men vi gjorde en avstickare upp till Mt Cook som är Nya Zeelands högsta berg, men när vi kom dit så var det molnigt och vi kunde inte så toppen när vi va där. Så kom v äntligen fram runt sju/halv åtta på kvällen.

Väl i Christchurch hade vi bara en dag på oss, och den la vi på en sagan om ringen tour som tog oss ut till platsen där dom spelade in Edoras scenen (utomhus scenerna i alla fall). Tackvare att det är den platsen dom använde till Edoras är den som ligger längst ut i ingenstans tog det hela dagen inklusive lunch och ett par stopp på vägen för fika och foto tillfällen.

Och det var våran utflykt i Christchurch, så igår åkte vi tåg till Picton och tog färjan till Wellington där ifrån.

Men riktigt så enkelt va det inte. Utan när vi kom till tågstationen skulle vi ”checka in” nästan som på ett flyg. Vi lämnade in våran voucher tittade killen bakom disken i sin dator och sen frågade han sin kollega som stod brevid. Sen fick vi reda på att vi inte hade några biljetter. Eftersom han på turistbyrån i Auckland inte hade konfirmerat bokningen när biljetterna beställdes. Men vi kom med tåget tillslut, och vi satt bredvid en Olympisk roddare :o från OS i somras. Man vet aldrig vem man kommer att träffa när man e ute och far :p (och för er som inte vet de e jag en sport fåne, så jag tycket de va lite häftigt).

Igår kväll när vi hade kommit fram och installerat oss på vårat boende, som denna gången va ett hotell :) träffades jag och Fredrik (som kommit med samma färja som vi) och sen mötte vi upp med Amanda, Lisa, Emma och Carolina (som e ute på roadtrip och är i Wellington över nyår med). Efter att Lisa och Carolina gett upp efter lite mat och gått hem, fortsatte jag Fredrik, Emma och Amanda till en bio för och kolla på den nya Bond filmen, som jag tyvärr måste såga helt och hållet… De var väl en okej action film men jag håller Bond till en högre standard helt enkelt. Men de roliga va att i den salongen som vi satt hade dom haft världspremiären av Sagan om Konungens Återkomst och alla stolarna va märkta med namnen på dom som hade suttit där på premiären… Men vi fick inte några roliga stolar :/

Ikväll ska vi fira nyår och sen bär det av till Tongariro den andre januari.

 

Men nu får de va nog, vi har mer och göra än och sitta vi datorn idag

 

Gott Nytt År/ Marcus

 
 
annie

annie

30 december 2008 22:43

gott nytt år!

http://anniiie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-BLö

1 januari 2009 15:10

God fortsättning på nya året och er resa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards