Direktlänk till inlägg 20 maj 2009

Fender bender =/

Av Cameron - 20 maj 2009 11:50

Tjo

 

Det blir några rader mitt i veckan den här gången hade jag tänkt mig. Sen sist jag skrev har det hänt lite grejer faktiskt.

Jag har krockat för första gången i mitt liv, och det var tyvärr mitt fel också. Lyckligtvis blev det inte mycket till krock och jag kommer nog inte bli helt bankrutt av denna händelse. Det hände i söndags när jag och Amanda va på väg till Mt eden för och gå en sväng med vovven och titta på utsikten.

Eftermiddagen fördrev vi med biljard med Am, Åsa och Am’s kille innan Åsa följde med och kollade på den andra sagan om ringen filmen på kvällen.

Måndagen gick åt till båt tvättande nere i stan och en snabb på hälsing av emma (Amandas kompis) i stan innan det va dags och åka hem och laga mat och hålla kväll.

 

Igår lärde jag mig en ny sak faktiskt. Ett egg kan se ut på många olika sätt och inte bara som ett egg(se bild). Men det smakade egg och förgyllde en av mina frukost mackor. Efter det var det städning som var dagens syssla och den tog större delen av dagen. I alla fall fram tills det var dags och packa ihop CMA(combined martial arts) kläderna och åka till skolan och hämta Marcus och Jonathan och köra dom till CMA träningen.

Sen fick jag lite fritid innan dom blev av släppta hemma efteråt. Kvällen till ära va jag barnvakt och fördrev lite va tiden med att ringa och gratta min minsta lillebror på hans 19års dag. Och så kunde jag inte låta bli och jäklas med min andra lillebror, så jag skickade in David och väcka honom så jag kunde prata med honom. Nu har han lovat och hämnas när jag kommer hem…

Tyvärr så kommer han nog ihåg det tills jag kommer hem också, för nu e det inte ens två veckor kvar tills jag e på svensk mark igen efter 407 dagar på Nya Zeeland (fick kolla på kalendern). Vilket känns både kul och tråkigt, det ska ju naturligtvis bli kul och komma hem och träffa familj och vänner igen… men å andra sidan har jag ju skaffat mig ett liv här med jobb, kompisar och till och med en flickvän. Så det finns verkligen två sidor på detta myntet. Dagen har varit lite väl slö, hade tänkt och skaffa mig en väska till min ena surfbräda och gå in på skattekontoret och se om jag kan få tillbaka lite på skatten jag har betalat. Men det blev inget av det, så imorgon får det bli lite mer uträttat så jag inte står där med en miljon grejer och göra nästa vecka (för den e redan fullbokad så det räcker).

  

Så nu vet ni vad jag har haft för mig sen i söndags… inte jätte spännande kanske men det får duga :P

 

Ha de gött/Marcus

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards