Direktlänk till inlägg 1 december 2009

Senaste tiden...

Av Cameron - 1 december 2009 12:21

Hej hej


Nu har det in funnit sig en ”lugn” dag. Förvisso finns det massor av saker som jag vill och borde göra även idag… men jag har inget jobb och gå till. Så just nu sitter jag och äter ”frukost”, men nej jag gick inte just upp.

Jag gick upp klockan nio och gick med Amanda till jobbet och sen gick jag en ganska lång promenad hem och efter det har jag kollat min mejl och sett att jag har fått antagningsbesked från Revinge och Sandö men jag kan inte se dom efter som jag inte har bekräftat min inloggning på studera.nu. Så nu har jag beställt en kod så jag kan se det, det kommer skickat till min folkbokförings adress (med snigelpost). Så om ett par dagar kan jag nog se om jag kommit in eller inte.


Så till vad jag inte skrev förra gången…

Det blev ju lite sparsmakat med uppdateringar i november, men här kommer lite kort om det:

Det blev ganska bra med jobb, dels på Höglundaskolan och på Sund, så förhoppningsvis kommer det en lite roligare lön i december än den som kom nu som bara va på 1200:- vilket e bättre än inget, men det blir ingen flygbiljett till Usa eller Aussi.

Jag och Amanda var hemma i Skåne och firade Martin på hans 24års dag och hade en trevlig helg och fick träffa Petra, Jens och flickorna på söndag och sen gick vi och såg ”New Moon” inne i Malmö på måndag kvällen.

Sen fick vi åka till Säffle igen under tisdagen för jag skulle vikariera som slöjdlärare på onsdagen, vilket gick okej. Det enda missödet var att det blev en färgburk utspilld på golvet som städerskorna sa att fläcken som blev var permanent. Men förutom det gick det bra.

Torsdag och fredag var jag och jobbade utomhus på herrgården, jag la bland annat igen alla hålorna i grusvägarna en dag och så hjälpte jag till med julpyntandet. I lördags fick jag jobba inne (på herrgården) med att flytta massa dricka, diska, ställa fram lite mat på julbordet och servera glögg. Det gick bra och vi (Amanda jobbade också) fick ihop tolv timmar var.

Helgens andra dag var en lugnare dag för mig i alla fall, Amanda jobbade. Men jag kom ut och sprang med Britt-Marie och blev ordentligt trött på köpet. Så igår och idag har jag haft ont i benen.

Förutom att ha ont i benen han jag och Amanda åka till trollhättan och hälsa på Emelie och Åsa (som var och hälsade på Emelie) vilket va trevligt och vi promenerade runt trollhättan och sen gick vi hem till Emelie och fikade lite innan vi gick ner på stan igen och åt lite mat sen var det dags och hoppa på tåget igen. På resan dit och hem så läste jag min bok som jag skulle läsa till min engelska kurs, jag hade valt ”The old man and the sea” av Ernst Hemingway.

Jag trodde att det skulle bli lite småtråkigt och att det skulle vara jobbigt och ta sig igenom det trots att den bara hade 110 sidor.

Men jag hade nästan läst klart den när vi gick av tåget i Säffle igen, alltså inte så tråkig alls och riktigt spännande på slutet. Så om någon letar efter en bok och läsa, rekommenderar jag den varmt (och bli inte avskräckta av att den låter konstig om man läser på baksidan av den).


Så nu har ni fått något och läsa i alla fall…


Ha de fint / Marcus

 
 
Ingen bild

Lisa

2 december 2009 22:09

Härlig läsning - tack ska du ha. Jag tror inte det var den första färgburken på golvet - inte den siste heller. Det var väl en positiv upplevelse att boken var både kort, lättläst och trevlig. Thomas har också läst den, han gillade den också. Jag önskar dig lycka till med de sista delporven i Eng C-kursen. KOM IHÅG att skicka in papperna till CSN - vem vet det kanske kan bli för sent :O

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards