Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Med Pappa i Malmö =)

Av Cameron - 28 december 2009 18:11

Hej hej


Har just kommit hem efter en skön dag med pappa i Malmö, där vi flanerade runt och kollade på utsikten från ett pariserhjul och stod i kö på Swedbank jäääääättelänge… För jag skulle lösa in mina lönecheckar, men nu e det fixat i alla fall. Men innan vi kom så långt var vi och åt lunch på T.G.I Friday’s där jag faktiskt blev riktigt besviken… för när jag kollade igenom menyn såg jag att dom serverar Pepsi och inte Coca Cola, nu tänker säkert många att det e väl ingen skillnad. Men det e det, så jag fick ingen Cola till min hamburgare (som var mycket god) utan det fick bli 7up. Ja det är ett I-landsproblem men vi bor i ett I-land…


Juldagen hade vi som paketdagen här hemma i Cameronhuset. Det blev lite blandade paket i år… några roliga och några nyttiga och två julklapps böcker och ett par skratt under tiden. Jag fick bland annat det verktyget som jag behöver för att byta klingan på min MTB och så fort jag får chansen ska jag fixa till det.

Mamma och pappa blev nöjda med sina klappar som vi barn gått ihop om att köpa, både skrivaren och rakapparaten har blivit provade och är nu del av husets utrustning.

På kvällen var vi på bio och såg ”AVATAR” i Sveriges äldsta biosalong som fortfarande är i bruk enligt killen som kom in och presenterade filmen och bad oss stänga av telefonerna. Filmen var väldigt bra och den gjorde att man började tänka efter lite, hoppas tillräckligt många ser den och börjar fundera på samma sätt som vi gjorde, det kan nog behövas.

Annandagen hade vi våran traditionella kalkonmiddag med Familjen Cameron.Jr och ett par vänner till familjen. Vi hade massa mat så vi satt och åt nästan hela dagen så det finns inte mycket och berätta om.

Igår var jag, mamma, Thomas och David ut till morfar och umgicks där ute halva dagen och andra halvan spenderade jag med och möblera om så mitt rum är mer ett rum och inte så mycket en lagerlokal med sov möjlighet. Så var jag in på loftet och slängde en hel stor svartsopsäck som åkt till tippen ikväll.


Men nu ska jag gå och äta och sen ska vi åka och spela biljard.

Ha de bra/ Marcus

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards