Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Cameron - 15 februari 2009 07:26

Hej hej,

 

Så har en vecka till flugit förbi utan att jag riktigt han med… Men jag sitter och tar det lite lugnt nu så här på sen eftermiddagen, känns som första gången den här veckan jag gör det :s. Så de har varit en vecka full med grejer och göra…

 

I måndags så startade min dag innan dagen hade börjat riktigt, jag fick gå upp klockan 03:00 vilket inte var helt kul. Men det fanns en anledning till den tidiga starten, klockan fyra skulle jag och John åka till Tauronga för och hämta en ny båt… och det tar några timmar och åka dit. Men väl där så hade solen tittat fram och det var en fin morgon, vi mötte upp Steve och en som hette John som hade fixat med fraktandet av den nya båten från Kina.

Efter en ganska intressant av lyftning från fraktfartyget åkte vi över hamnen till där alla andra privatbåtarna låg och sen började arbetet med och få den nya båten och se ut som en ny båt.... Det arbetet är inte ens halvklart i skrivande stund, så ni kanske förstår att fram till onsdag när jag vinkade av John och Steve (som skulle kör hem båten) var det mest och kolla så att allting funkade och städning som stod på schemat.

Bil körningen hem gick utan några större problem och jag kom fram ungefär vid två tiden och fick ta det lugnt resten av dagen, vilket jag var ganska nöjd med om sanningen ska fram.

Torsdagen fick jag lite sovmorgon och åkte ner till den ”gamla” båten och började putsa på den, sen runt fem tiden kom Steve och John in med den nya båten och sen hjälpte jag till och packa av allt och sen började jag och spola av den.

Och fredagen spenderade jag mest på bad bryggan längst bak på nya båten med och skrapa/sandppappara bort små lim och färg fläckar som fanns kvar från varvet… Det gjorde jag fram till fyra tiden, sen slutade jag :)

Då hoppade jag in i bilen och körde hemåt för jag skulle bara packa och duscha innan jag och Amanda skulle fara ner till Raglan för och surfa på lördagen. Så på vägen hem skulle jag tanka, så jag hade de gjort… Men när jag hade tankat och skulle gå in och betala ser jag att det e fel mack jag har tankat på, jag hade nämligen fått ett ”presentkort” på Caltex, och jag hade tankat på Mobile. Det slutade med att jag blev ganska försenade och att Anna fick komma och betala åt mig, för jag hade inga pengar med mig.

Men jag kom iväg tillslut och åket över till north shore och hämtade Amanda och sen for vi till Raglan.

När vi väl kom dit hade det redan hunnit bli mörk så när vi betalat in oss på campingen hade det lite krångligt och sätta tältet om det inte hade varit för att det satt en lampa och lyste just där vi skulle vara :p  Och efter några natt mackor och lite te gick vi och la oss.

Lördag morgonen var en av dom segaste jag någonsin varit med om, för när vi väl kom ut tältet och fixade frukost var klockan halv elva. Då hade jag varit vaken av och till sen klockan fem, men de va bara skönt och ligga och dra sig halva dagen, under frukosten lyckades vi med och börja frysa båda två så när vi va klara kröp vi ner i sov säckarna igen. Så innan vi hade tagit oss av campingen, åkt och hyrt en våtdräkt till Amanda och kommit till stranden hade klockan blivit närmare ett.

Men vi lyckades fånga några vågor innan dom helt försvann helt. Sen åkte vi in och skaffa oss lite och äta innan vi började hem resan.

Hemma i Auckland skulle Amandas bror komma och hämta henne hemma hos mig på vägen hem till henne från flygplatsen, så det blev lite film innan han kom och sen drog jag mig mot sängen ganska snabbt.

Idag har jag varit och åkt vattenskidor med familjen och Amanda och hennes bror och de va riktigt kul. Jag provade nämligen och åka på min surfbräda bakom båten :p, de va lite trixigt och komma upp men sen va de bara kul. Skulle nästan velat ha den korta brädan för den stora va så svår och svänga med, men jag hade nog inte kommit upp på den lilla så de va nog lika bra.

 

Nu vart det en lång uppdatering… hoppas ni orkade med.

Ha de gött till nästa gång/Marcus

Ovido - Quiz & Flashcards