Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Cameron - 21 februari 2009 02:38

Tjenar 

Sitter här och har en lazy sunday men på lördag istället för söndag. Och jag måste säga att det e riktigt skönt… Känns som att allt har gått i ett dom senaste veckorna och att nu fick det va dags för en dag med ingenting och göra.

Jag gick inte ur sängen förens klockan halv tio, och sen satt jag och åt frukost och satt och chattade lite. Sen har jag varit ute på en promenad ner till köpcentret i St Lukes och köpt mig ett par vanliga shorts sa här när det börjar lida mot höst, en cd med Fall Out Boy och en fika blev det innan jag knallade hem igen. Sen dess har jag letat upp min kamera (den låg bakom en av mina (två) ryggsäckar) så det blir ett par bilder idag :) och plockat i ordning lite på mitt rum (jag e inte klar med de än) och resten av dagen planerar jag och gör lika lite som jag har gjort fram till nu, förutom utgång ikväll men jag ska nog ta det ganska lugnt. För jag planerar och åka och surfa imorgon, det ska nämligen va ganska stora vågor :P sitter fortfarande och funderar på om jag ska ta båda brädorna med mig… men jag vill surfa på ”minimalen”(den stora) men det e perfekt och öva lite på den korta... stora vågor = mycket skum och åka på. Men jag kan skriva om vad jag kom fram till nästa gång.

 

Veckan som varit har varit helt fullpackad men arbete på båtarna, med Auckland Boat Show som är om två veckor och nästa vecka kommer vara lika fulltecknad. Tänker inte skriva om det för det e ganska tråkigt och läsa om, de e bara massa tvättande och putsande…

Men ett par grejer förutom det har jag hunnit med :)

I onsdags skulle jag, Lisa, Amanda och Noomi gå på ute bio, men det regnade hela eftermiddagen så det slutade med att Lisa svek och jag hörde inte av Noomi så jag och Amanda gick på vanlig bio(med tak) och såg ”The Dark Knight” på ”Imax” bio nere i stan. Vi var nästan ensamma i salongen, tror bara det va åtta/tio andra där, och efter gick vi och fikade medans vi väntade på att våra bussar skulle gå. Så torsdagen va lite jobbig, men det va det värt :P

Och igår var jag och bowlade med Amanda och Lisa efter en regning dag på båtarna. Efter bowling hamnade vi på Burger King och slog ihjäl tiden fram tills det va hög tid och åka hem och sova…

 

Vart en kort uppdatering denna gången, vi får se om det kommer något imorgon om kvällen och surfningen i morgon…

Men till dess får ni va nöjda med detta :P

Ha de bra/Marcus

 

PS: Nu vet jag vad BOAT betyder: Broken Or About To... (de stämmer ganska bra faktiskt) DS.

Ovido - Quiz & Flashcards