Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Cameron - 4 augusti 2009 22:51

Hej hej



Nu har jag haft en till av mina ”pauser” från skrivandet. Mer eller mindre planerat kanske… Allt som har hänt sen sist kommer jag inte ihåg…


Men jag har hunnit med och fylla år :) så nu börjar jag bli gammal, i alla fall om man ska tro alla syskonen och pappa. Men jag vet inte jag, det känns inte som att jag har blivit så mycket äldre sen den sjuttonde.

Däremot har jag gjort en ganska vuxen grej… jag har bestämt mig för och börja studera.

Så om allting går som jag har tänkt mig så ska jag börja läsa ”Skydd mot olyckor” i början på januari. Innan dess ska jag göra högskoleprovet, för att mina gymnasiebetyg räcket inte tillräckligt till mot dom 15,5 i betygssnitt som brukar vara lägsta intagning i både Revinge och på Sandö. Däremot verkade det som att man inte behövde riktigt lika bra på högskoleprovet om man ville studera på Sandö som på Revinge. Jag har inte kommit fram till om jag vill gå på Revinge eller på Sandö än, men jag har bestämt att resultatet på högskoleprovet inte ska bestämma vart jag ska gå. Så idag, när boken jag beställde i torsdags kom, började jag studera och la större delen av förmiddagen på och läsa igenom första delen som bestod av en kort överblick av hur provet är upplagt och lite om strukturen och första delen av matematikdelen som avhandlande ekvationer.

Så långt som valet mellan Sandö och Revinge går har jag inte kommit så långt i väljandet, båda har sina fördelar och nackdelar. Så om jag blir kvar i Skåne eller flyttar till Ångermanland vet jag inte än.  

En nyhet till är att jag åker till London på söndag och sen till Säffle efter jag kommer tillbaka till Sverige. Där är det lite oklart om hur länge jag blir innan jag åter är i Lund.

I London ska jag träffa Amanda som kommer från Nya Zeeland och mellanlandar i ett par dagar efter lite krångel med flygbiljetter och fram och tillbaka.


Senaste dagarna har jag och resten av familjen varit fram och tillbaka till Malmö. Där det lördag, söndag och måndag varit SM i friidrott där både Martin och Nuulu var med och tävlade. I lördags sprang Martin 400meter i sitt försöksheat och kom med sitt nya person rekord (51,97sek) på sjunde plast. På söndagen sprang Nuulu in på en andra plats i sitt heat på 400meter häck och gick vidare till finalen igår, där kom hon på femma.


Dagen har som sagt ägnats åt lite studier lite skypesamtal med Amanda, en lång promenad tillsammans med pappa och hunden ner till stadsparken via stadsbiblioteket och med ett stop på ett café på vägen hem. Där jag fick tag på den första goda koppen kaffe efter Nya Zeeland. Så nu har jag kommit fram till att det är espresso kaffe jag har vant mig vid och dricka, det e ju lite oflyt då detta hus inte begåvats med en espressomaskin utan är kvar i det gamla hederliga bryggkaffe stadiet.


Ha de bra/ Marcus

Ovido - Quiz & Flashcards