Direktlänk till inlägg 15 april 2008

4 dagar kvar...

Av Cameron - 15 april 2008 22:59

Hej allihop


Sitter i Skåne och skriver denna gången, nu har jag flyttat på riktigt och första steget i resan till Nya Zeeland är avklarad.

I lördags for jag, Robert och Thomas till Gesunda för att fira Mias 20års dag med lite smörgåstårta några lekar och sen avslutade kvällen på Wasa stugan inne i Mora. Och vi kom tillbaka till Vansbro framåt tre tiden på natten men vi hade haft kul i alla fall.

Söndagen gick åt till nästan ingenting alls, jag och Thomas var i min tomma lägenhet och turades om med att sitta vid datorn och läsa. På kvällen var vi över till Adrian och kollade på film och sen åt vi tacos (Robert, Emma, Adrian, Thomas och jag) innan vi avslutade kvällen med och kolla på tv tills det var dags och lägga sig.

Och så kom måndagen med alla pack bestyr och liknande. Och jag hade missbedömt allt som kunde missbedömas, allt från mängden grejer som va kvar till tidsåtgång. Men med hjälp från Adrian så lyckades vi tillslut komma med tåget även om det inte var helt lätt och släpa på cykelväskan som var proppfull med alla möjliga ting (ett par omöjliga å).

Tack Adrian hade inte klarat de utan dig…

På vägen hem hände inte mycket, vi träffade Martin i Borlänge men förutom de var de riktigt tråkigt och tåg bytena blev ganska ansträngande med cykelväskan som vägde 53kg när vi kollade på vågen…

I dag känns det som en evighet sen, vet inte varför men allting känns lite avlägset…

Har tagit hand om lite praktiska saker under dagen så som och skaffa lite info om hur jag kan ta mig till Kastrup på lördag och lite om flygen. Jag måste vara på plats ca 3 timmar innan flyget går på lördag de visste jag inte imorse t.ex

Imöra ska jag nog försöka börja med packningen och leta reda på lite papper, men nu ska jag nog sova lite. 


Natti natt /Marcus

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cameron - 13 oktober 2010 18:48

Hej hej,   Nu har det ett tag sen jag skrev sist, men bättre sent än aldrig eller? Det har varit en del att gör sen jag skrev förra gången, introduktions kursen är klar och vi är två veckor in i nästa. Jag skulle sriva vilken det är, man jag ve...

Av Cameron - 28 september 2010 20:10

Hej igen,   Nu har helgen gått igen. Den gick fort men vi fick massor gjort, för Amandas föräldrar kom ner och hjälpte oss fixa gardiner och lampor och massa småsaker som inte vi hade tagit tag i. Så nu har vi lampor, gardiner, en rullgardin och ...

Av Cameron - 18 september 2010 22:37

Hej hej   Så har jag kommit mig för att sätta mig på en udda tid och skriva lite till. Nu har jag gjort klart två veckor på Skydd mot Olyckor ute på Revinge och nu är det 118 stycken kvar. Och jag hoppas att vi kommer att få lite mer mat nyttiga ...

Av Cameron - 14 september 2010 19:27

Tjenare    Nu tycker jag det var ett bra tillfälle att skriva lite till om dom senaste dagarnas händelser...  Avslutningen på lördagen var lugn och vi gjorde inte mer än att kolla lite på tv innan vi kröp ner i sängen för att sova. Men när vi...

Av Cameron - 11 september 2010 17:48

Hej hej,   Nu har jag tagit mig igen den första veckan på min brandmansutbildning och jag ser fram emot att få komma igång och lära mig lite saker på riktigt. Än så länge har vi inte haft mer än introduktioner på ett par olika kurser, resterande ...

Ovido - Quiz & Flashcards