Alla inlägg den 8 april 2009

Av Cameron - 8 april 2009 09:13

Tjenare allesamman

 

Så ska det bli en uppdatering denna veckan med, och jag känner att det e bäst och göra den nu innan det blir torsdag (för på fredag e jag ledig och helgerna e knappt tid och sova…)

 

Förra veckan va ganska kul, mycket varierad och variation förnöjer ju som malaco säger… Måndag, tisdag och onsdag jobbade jag som ”vanligt” blev en del vaxat på båtarna osv, sen på torsdag morgon åkte jag, lill Marcus, Jonathan och Anna på lägerskola men lille Marcus klass till Muriwai. Vilket var en intensiv men kul upplevelse, och jag var helt slut när vi satte oss i bilen och åkte hem på fredag eftermiddagen.

På kvällen blev det film men Amanda, vi såg Babel som jag trodde skulle vara en bra film. Men jag måste erkänna att jag inte blev speciellt imponerad alls, det gick ju inte bra för någon och jag tycket att det var lite vekt ihop knutet också… men men, alla kan inte gilla samma filmer.

Lördagen hade jag gärna ägnat åt att inte göra så mycket, men ni kanske listat ut va inte det fallet.

Uppstigning något senare än planerat (försov mig) men till slut kom jag och John iväg och åkte ner till Kens (Johns pappa) båt(Pacific Mermaid), vilket är lite av ett skepp men sina 105foot. Dagens uppgift var båt tvättning… klockan tre fem timmar senare va jag i stort sett klar i alla fall med tvättandet.

För klockan sex va det dags och ge sig av till Pacific Mermaid igen men denna gången för och hjälpa till på Liz (Johns kompis fru) 40års kalas men och servera mat och dricka. De va ett kul jobb och tur va det för annars hade jag somnat ganska fort. Men jag fick åka hem lite efter ett och tackvare att vi fick vintertid skruvade jag tillbaka klockan och åkte raka vägen hem till sängen.

Där jag fick ligga till lill Marcus blev av släppt efter sin övernattning klockan elva på söndagen. Lite senare packade jag ihop mig och åkte iväg till muriwai igen, (utan ungar) och mötte upp Amanda som varit där med sina föräldrar på förmiddagen. (Meningen med turen va och försöka surfa lite.) Men det gick inge vidare, för när jag skulle ställa mig upp på den första ordentliga vågen jag kom med fick jag världen sendrag i vänster benet och hade inget annat val än att snällt lägga mig ner på brädan igen och åka in till stranden. Det tog knäcken på mig och jag gick och la mig på stranden resten av eftermiddagen.

 

Senaste dagarna har varit vanliga arbetsdagar och jag längtar verkligen till påsken nu, inte för själva högtiden utan för att jag e lite ledig. Men tro inte att jag kommer ligga på latsidan, vila kan jag göra när jag e död :p utan jag ska iväg och surfa norr över men Noomi, Josh, Emmelie och Åsa.

Jag hoppas jag får med mig lite bilder från det till nästa gång jag skriver.

 

Till dess får ni ha de bra och Glad Påsk på er/Marcus

Ovido - Quiz & Flashcards